"רוב מוסדות החינוך בציונות הדתית גובים יותר ממה שמותר להם"

ההורים יוצאים למאבק נגד שכר הלימוד הגבוה בחינוך הדתי: אתר אינטרנט חדש מפרסם את שכר הלימוד בישיבות ובאולפנות, כמו גם את שכר הבכירים, וקורא להורים לפעול נגד התופעה

חדשות כיפה אורי פולק 15/02/12 12:46 כב בשבט התשעב

"רוב מוסדות החינוך בציונות הדתית גובים יותר ממה שמותר להם"
MC Quinn-cc-by, צילום: MC Quinn-cc-by

"תנא כמה", אתר אינטרנט חדש, הוקם באחרונה ככלי להתמודדות עם נושא תשלומי ההורים הגבוהים בחינוך הדתי, זאת באמצעות ריכוז המידע הקיים בנושא עבור הורים המעוניינים לפעול במסגרת בתי הספר בו לומדים ילדיהם, על מנת לצמצם את דרישות התשלום הגבוהות.

מקימי האתר סבורים כי באמצעות בדיקת גובה התשלומים הבית ספרי, ניתן לוודא האם מדובר בתשלום חוקי ומאושר על ידי משרד החינוך, ולפעול למען הורדת הסכום במידה והדרישות אינן חוקיות. כמו כן מוצע להורים "לבדוק את משכורות הבכירים במוסדות החינוכיים ואת הדוחות הכספיים שלהם, ולקבל הכוונה כיצד להתמודד עם הנושא".

(צילום מסך)


לטענת מקימי האתר, "נכון להיום, ברוב מוסדות החינוך התיכוניים הדתיים, בישיבות ובאולפנות, תשלומי ההורים חורגים בהרבה מהמותר לגביה על ידי משרד החינוך, ורובם המכריע לא קיבל את אישור המשרד לגביית תשלומי הורים כלל". בנוסף, מקימי האתר סבורים כי "הכספים המשולמים לא מגיעים, בחלקם, לשעות לימוד, טיולים והפעלות לילדים, אלא עוברים למקומות אחרים וביניהם משכורות גבוהות לבכירים ברשתות החינוך ובבתי הספר".

האתר מפרסם גם את שכר הלימוד במוסדות החינוך מובילים בציונות הדתית, כמו גם את משכורות הבכירים המלמדים או מנהלים את אותן מוסדות. על פי הנתונים המתפרסמים באתר, שכר הלימוד הגבוה ביותר נדרש מתלמידי ישיבת בני עקיבא "קריית הרצוג" בבני ברק, הנדרשים לסך של 15,000 שקלים בשנה. אחריה מדורגת ישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל (13,750), הישיבה התיכונית "נעם" בירושלים (12,300), ישיבת בני עקיבא בנחלים (12,300) והישיבה התיכונית בפתח תקווה (11,000).

"ככל שיותר הורים יפנו לגורמי הפיקוח, וידרשו פיקוח מול המוסדות, יש יותר תקווה שנראה שינוי בנושא", טוענים מייסדי האתר.