רוב מוחץ מיהודי ארה"ב: לא לחזור לקווי 67'

81% מיהודי ארצות הברית מתנגדים לכך שיכריחו את ישראל לחזור לקווי 67'. 88% הסכימו לדרישת נתניהו, לפיה על הפלשתינים להכיר בישראל כמדינה יהודית

חדשות כיפה אורי פולק 14/07/11 08:26 יב בתמוז התשעא

רוב מוחץ מיהודי ארה"ב: לא לחזור לקווי 67'
הבית הלבן, צילום: הבית הלבן

רוב מוחץ מקרב יהודי ארה"ב מתנגד לנסיגה אל קווי 1967: בסקר שנערך בקרב יהודי ארצות הברית עולה כי 81% מקרב הנשאלים מתנגדים לכך שיכריחו את ישראל לחזור לקווי 67'. הסקר נערך על ידי המומחים לסקרי דעת קהל בארה"ב, ג'ון מקלוכלין ופאט קדאל, בקרב 600 יהודים אמריקנים ובמהלך חודש יוני האחרון.

עוד עולה מהסקר כי 43% מהנשאלים הטילו ספק בכוונותיו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וקבעו כי הם אינם בטוחים אם הוא יותר אוהד את ישראל או את הפלשתינים. 61% מקרב מי שכן משוכנעים בעמדותיו של נשיא ארה"ב, חושבים שהוא מעדיף את הפלשתינים על פני הישראלים.

כמו כן, 65% מהנשאלים הביעו תמיכה במדיניותו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, גם לאור הביקור האחרון בארה"ב והמשא ומתן שניהל מול הנשיא האמריקאי. 20% בלבד ציינו כי הם אינם תומכים במדיניותו. 88% מהקהילה היהודית תומכים בדרישת נתניהו לפיה על הפלשתינים להכיר בישראל כמדינה יהודית.

הקהילה היהודית בארה"ב, עם או בלי קשר לנושא המדיניות האמריקאית באשר לגורלו של המרגל הישראלי יונתן פולארד, תומכת פחות בנשיא ארה"ב. בבחירות האחרונות תמכו באובמה 79% מהיהודי האמריקאיים, אך רק 63% תומכים בו כעת, על פי הסקר הארון. רק 43% מהנשאלים השיבו כי יצביעו בשנית לאובמה, בעוד 48% אחרים אמרו כי ישקלו לבחור במועמד אחר.

הסקר בחן גם את מידת המעורבות של יהודי ארה"ב בנעשה בישראל, והצביע על כך שכ-93% מהנשאלים חוששים לביטחון ישראל וטוענים כי היא מאויימת על ידי מדינות אויב - ובראשן איראן. 54% נוספים העריכו כי המהפכות במדינות ערב יותר מסוכנות לישראל, מאשר חיוביות מבחינתה.