רוב מוחלט של החיילות הדתיות טוענות כי השירות לא פגע באמונתן

מסקר חדש עולה כי 85% מהחיילות הדתיות בצה"ל טוענות כי השירות הצבאי לא פגע באמונתן - ואפילו חיזק אותה. 40% מהן העידו כי בתי הספר בהן למדו התנגדו לגיוס לצה"ל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/02/13 20:03 יד באדר התשעג

רוב מוחלט של החיילות הדתיות טוענות כי השירות לא פגע באמונתן
volantwish-cc-by, צילום: volantwish-cc-by

רוב מוחלט של החיילות הדתיות המשרתות בצה“ל טוענות כי השירות הצבאי לא פגע באמונתן ואפילו חיזק אותה - כך עולה מסקר שביצעה עמותת ”אלומה“. הממצא המרכזי של הסקר מתייחס להשפעת השירות הצבאי על הזהות הדתית, כאשר 48% מהנסקרות העידו כי השירות לא שינה את זהותן הדתית, ו-37% אף העידו כי זו התחזקה במהלכו. רק 14% העידו שזהותן הדתית נחלשה במידת מה.

הסקר נערך בקרב 286 בנות דתיות בגילאי 24-27 ששירתו בצה"ל נערך ע"י חוקרת בלתי-תלויה וחיצונית: 80% מהנסקרות העידו כי הוריהן תמכו בנכונותן לשרת לצה"ל, ו-10% העידו כי ההורים לא תמכו ולא התנגדו. הממצאים הללו, שפורסמו באתר צה“ל, עומדים אל מול נתונים בנוגע לבתי הספר התיכוניים לבנות הדתיות - 40% מהבנות העידו כי התנגדו לגיוס בבית הספר בו למדו, בעוד ב-33% מהתיכונים תמכו. ב-62% מבתי הספר לא התקיימה הכנה לגבי גיוס לצה"ל.

24% מהחיילות הדתיות טענו כי הן תמיד רצו להתגייס וחשבו שזה מובן מאליו. 20% התגייסו כי רצו לתרום, להשפיע או מטעמי שליחות וציונות. 19% ציינו כי זו חובה אזרחית שלהן וכי הן רוצות להיות חלק מהחברה. רוב מוחלט של הנסקרות ציינו כי השירות הצבאי תרם לחיזוק יכולת ההתמודדות עם מצבים מאתגרים ואף ליצירת קשרים חברתיים עם אנשים מהעולם החילוני.

מנתוני אכ“א עולה כי שיבוץ הנשים הדתיות נעשה בכל רחבי צה"ל: 26% מהן נמצאות בתפקידי חינוך, טיפול, ניהול ואבחון כוח אדם. 7% מהן לוחמות ותומכות לחימה, 6% נמצאות בתחומי הרפואה, 13% בחיל המודיעין ו-16% במקצועות הטכניים. על המקצועות המוצעים לבנות הדתיות נמנים מאמנת סימולטור, סמלת מבצעים, מדריכת שיריון, מדריכת חי"ר ותוכניתנית.