רוב הציבור הישראלי מזדהה בעיקר עם בנט, אורבך ושקד

כך עולה מסקר שערך מכון "פאנלס פוליטיקס" לערוץ הכנסת, לעומת השר אריאל וח"כ סטרוק שזוכים לתמיכה נמוכה יותר. המפלגה מתחזקת בסקר ל-16 מנדטים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 05/11/13 10:43 ב בכסלו התשעד

רוב הציבור הישראלי מזדהה בעיקר עם בנט, אורבך ושקד
יחצ, צילום: יחצ

רוב הציבור הישראלי מזדהה עם הפלג המתון של ”הבית היהודי“ בראשות השר נפתלי בנט, השר אורי אורבך וח“כ איילת שקד - כך עולה מסקר פאנלס פוליטיקס עבור תכנית "הצוללת" של ערוץ הכנסת, שעסקה אמש ביו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט.

על פי הסקר, בנט הוא חבר הכנסת מהבית היהודי שהציבור הכי מזוהה עם עמדותיו על פי הסקר, 28% מזוהים עם בנט. השר אורי אורבך ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, זכו ל- 17% כל אחד. השר אורי אריאל זוכה ל- 13% בלבד, ח"כ אורית סטרוק ל- 10% וח"כ ניסן סלומיאנסקי ל- 5%.

לאחר העליהום נגד הבית היהודי בנושא שחרור המחבלים, המפלגה מקבלת בסקר 16 מנדטים. על פי הסקר, הליכוד מקבל 30 מנדטים, העבודה 17, יש עתיד 13, מרצ 11, ש"ס 9, יהדות התורה 6, התנועה 5, חד"ש 4, בל"ד 4, רע"מ-תע"ל 3 וקדימה 2.

מהסקר עולה כי 88% מבוחרי הבית היהודי מגדירים את ההתנהלות בנושא שחרור המחבלים בין טוב לבינוני ורק 12% מגדירים זאת כתפקוד גרוע. בנוסף, 62% ממצביעי המפלגה מאמינים לגרסת בנט בסוגיית שחרור המחבלים לעומת 15% בלבד המאמינים לגרסת נתניהו.

בשאלה אחרת בסקר 66% מהציבור קבעו כי לא צודקים אלו שאומרים שבנט צריך להחליט אם הוא שר בממשלה או חבר באופוזיציה. כמו כן, ברית בנט-לפיד היא הברית המועדפת ביותר על בוחרי הבית היהודי. הברית זוכה ל- 33% תמיכה בעוד שברית עם החרדים זוכה ל- 25% בלבד.

בסקר הציבור נחלק כמעט חצי-חצי על מניעיו לבחור בבית היהודי: 52% בשל המצע המדיני של המפלגה ו- 46% בשל הצביון המסורתי/דתי. העובדה שבנט איש הייטק מצליח מעלה את ערכו בעיני 55% מבוחרי הבית היהודי.