רוב הישראלים תומכים בהכרה באוניברסיטת אריאל

מסקר גיאוקרטוגרפיה עולה כי 65% מהישראלים תמכו במהלך הסופי להכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. רק 15% מהנשאלים הבהירו כי הם מתנגדים למהלך

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/01/13 15:16 ו בשבט התשעג

רוב הישראלים תומכים בהכרה באוניברסיטת אריאל
יחצ אריאל, צילום: יחצ אריאל

65% מהישראלים תומכים בהכרה באוניברסיטת אריאל, שהושלמה החודש באופן סופי - כך עולה מנתוני סקר שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה ובחן את עמדת הציבור בנושא. 50% מהציבור השיבו כי הם ”תומכים באופן נחרץ“ במהלך ורק 15% הביעו התנגדות לכך.

בניתוח של ממצאי הסקר נמצא כי 69% מכלל הציבור מסכים במידה כזו או אחרת כי הקמה של אוניברסיטאות חדשות תגרום ליותר אנשים מהשכבות החלשות לזכות בהשכלה גבוהה וכמו כן 69% מהציבור מסכים במידה כלשהי כי הקמה של אוניברסיטאות מחזקת את ישראל מבחינה מחקרית ואקדמית. בשתי הסוגיות הנוגעות להחזרת חוקרים ישראלים שירדו מהארץ וצמצום הפערים בחברה ניכרים שיעורי הסכמה זהים של 57% מהציבור שמסכים כי הקמה של אוניברסיטאות חדשות יכולות לעזור בפתרון סוגיות אלו.

מהסקר עולה כי 76% מהציבור מאמין כי התנגדות האוניברסיטאות האחרות להקמת אוניברסיטה באריאל, נובעת משיקולים לא ענייניים שקשורים לפוליטיקה וכסף, כאשר 42% מהציבור סבור שההתנגדות נוגעת לשיקולים פוליטיים, 27% סבור כי ההתנגדות נובעת מדאגה לאינטרסים כלכליים ו - 7% מאמין שהן (האוניברסיטאות) נוהגות כמועדון סגור שאינו מעוניין לקלוט חברים נוספים. לעומת זאת, רק 14% מכלל הציבור חושב שההתנגדות נובעת משיקולים עניינים כגון הדאגה לרמת ההוראה באוניברסיטאות בארץ (5%), הדאגה לטובת כלל הסטודנטים בארץ (1%) והדאגה לשם ישראל בעולם (8%).

עוד עולה מנתוני הסקר כי רק 30% מהציבור, חושב שאין קשר בין העובדה שהאוניברסיטה באריאל ממוקמת מחוץ לקו הירוק, לבין הקשיים שמעמידים בתהליך הכרתה. 59% מהציבור מאמין כי אם אוניברסיטת אריאל הייתה ממוקמת בתוך תחומי הקו הירוק, לא היו מעמידים בפניה כל כך הרבה קשיים בהליך הכרתה כאוניברסיטה.

כמו כן, בסקר נעשה גם פילוח על בסיס נטייה פוליטית וניתן לראות כי בקרב מצביעי המרכז 76% תומכים או לא מתנגדים בהכרה באוניברסיטה באריאל. בנוסף, ניתן לראות כי בקרב אלו שמגדירים את עצמם כבעלי נטיות "שמאלניות", 68% טוענים שהנימוקים של האוניברסיטאות להתנגדות להכרה באוניברסיטת אריאל, אינם ענייניים - אלא פוליטיים או כספיים.

מהסקר עולה כי ללא קשר לנטייה הפוליטית, גם בשמאל (למעלה מ-50%), גם במרכז ובימין (כ-2/3), סבורים כי אם אוניברסיטת אריאל לא הייתה ממוקמת בתוך תחומי הקו הירוק לא היו מערימים עליה כל כך הרבה קשיים בנושא ההכרה כאוניברסיטה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן