רה"מ פולין מינה את אחד משריו לטיפול במשבר השחיטה

השר מיכאל בוני שיעמוד בראש ועדה לטיפול במשבר השחיטה בפולין, ביקש ממנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי, הרב מנחם מרגולין, לשמש חבר בוועדה ולהוביל יחד עמו את דיוניה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/07/13 17:02 יא באב התשעג

רה"מ פולין מינה את אחד משריו לטיפול במשבר השחיטה
EJA, צילום: EJA

לאחר הצהרתו של ראש ממשלת פולין, דונלד טאסק, כי לא יפעל להצגת חוק חדש להסדרת השחיטה, מסתמן עתה פתרון לבעייה המסעירה את העולם היהודי באירופה כמו גם את דעת הקהל הפולנית.

שגריר פולין לאיחוד האירופי, מארק פרוודה, הודיע לפני שעות אחדות לרב מנחם מרגולין, המשמש כמנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי (EJA), כי ראש הממשלה טאסק, נענה לפנייתו והורה על הקמת ועדה מיוחדת למציאת פתרון לבעיית השחיטה הכשרה בפולין. בראש הוועדה הממשלתית יעמוד שר האדמיניסטרצייה הפולני, מיכאל בוני, הממונה גם על ענייני הדתות בפולין. השגריר ציין כי השר בוני ביקש את הרב מרגולין ללוות את עבודת הוועדה.

הרב מרגולין נענה להזמנה, והבהיר כי לאור הנחישות שבה פועל הממשל הפולני לפתרון הבעיה החמורה, אין לו ספק כי, כפי שסבר מלכתחילה, לא מדובר במניעים אנטישמיים חלילה, אלא בצירוף של נסיבות פוליטיות וחוסר ידע באשר למהות השחיטה היהודית.

השיחה בין השגריר פרוודה לרב מרגולין היא פועל יוצא של הפעילות הנמרצת של איגוד הארגונים היהודיים למול ראשי הממשל בפולין וכמו גם למול הנציגים הפולנים בפרלמנט האירופאי ובהמשך לפגישות שקיימו מרגולין ורבנים נוספים חברי 'מרכז רבני אירופה' בימים האחרונים עם שגרירי פולין ברבות ממדינות האיחוד האירופי.

השגריר פרוודה עדכן עוד את הרב מרגולין, כי הממשל הפולני הורה ליועצים המשפטיים לבחון גם את הסוגיות המשפטיות שהועלו בשיחות, על כך שהחקיקה האוסרת את המשך השחיטה הכשרה בפולין מנוגדת לקבוע בחוקת המדינה, האוסרת פגיעה בחופש הדת וזכויות הפולחן של המיעוטים בפולין.

בתוך ימים אחדים, הבהיר השגריר לרב מרגולין, יתקבלו חוות הדעת המשפטיות וייתכן שהאיסור על השחיטה יבוטל כבר מטעם זה.