רגע לפני כניסת השבת: בוטל אירוח תלמידי ישיבת פ"ת בישיבה חרדית

תלמידי הישיבה התיכונית היו אמורים להתארח ל"שבת חרדים" בישיבת "בית מתתיהו" בבני ברק, אך ביקורם בוטל כשעתיים לפני כניסת השבת, בשל קשריו של הרב שי פירון עם יאיר לפיד

חדשות כיפה אורי פולק 05/02/12 10:06 יב בשבט התשעב

רגע לפני כניסת השבת: בוטל אירוח תלמידי ישיבת פ"ת בישיבה חרדית
nickolette22-cc-by, צילום: nickolette22-cc-by

תלמידי הישיבה התיכונית בפתח תקווה שהיו אמורים להתארח השבת בישיבת "בית מתתיהו" בבני ברק, נדחו מכניסה לישיבה כשעתיים לפני כניסת השבת ונאלצו למצוא פתרונות הארחה אחרים בעיר. תלמידי הישיבה של הרב שי פירון היו אמורים לקיים בישיבה שבת משותפת עם התלמידים החרדים, כחלק ממסורת המתקיימת מדי שנה.

על פי הדיווח באתר "בחדרי חרדים", שעתיים לפני כניסת השבת קיבלה הנהלת הישיבה התיכונית הודעה לפיה ההזמנה בוטלה, זאת ככל הנראה בשל מעורבותם של מספר עסקנים חרדים אשר פנו לראש ישיבת "בית מתתיהו" וביקשו לבטל את האירוח בשל הקרבה החברית בין הרב פירון לבין יאיר לפיד, הנתפס כאויב הציבור החרדי.

בסופו של דבר התארחו התלמידים בישיבות חסידיות אחרות בבני ברק, השתתפו ב"טיש" של ויז'ניץ והתפללו בישיבת פונוביז'.

"ראש ישיבת 'בית מתיתיהו' הודיע שהוא מבטל את ההזמנה והבחורים לא יוכלו להתארח בישיבה", סיפר הרב פירון, שהסביר כי "ההודעה הייתה מביישת ולא נעימה בעליל. אני מאוד תמה על ההחלטה. גם אם אני או דעותיי לא מוצאים חן בעיני ראש הישיבה, איך זה קשור לשבעים ילדים שקיבלו הודעה כל-כך מביישת רגע לפני שבת?".

הרב פירון הסביר כי הוא איננו מכיר את ראש ישיבת "בית מתתיהו", ולא מבין את החלטתו. הרי אנחנו לומדים שאברהם אבינו הכניס אורחים שהיו עובדי עבודה זרה. אז ככה לעשות לתלמידים יהודים?".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן