רגע לפני ביקור טראמפ: שרים וח"כים חתמו על עצומה בדרישה להחלת הריבונות ביו"ש

800 חברי מרכז חתמו על עצומה המתבססת על הצעת חוק הריבונות של חברי הכנסת דוד ביטן ושולי מועלם רפאלי. בין החותמים על העצומה, שעשויה להביך את נתניהו לקראת פגישתו עם טראמפ בישראל, השר אקוניס, סגני השרים קרא, חוטובלי וח"כים נוספים

חדשות כיפה 17/05/17 16:03 כא באייר התשעז

רגע לפני ביקור טראמפ: שרים וח"כים חתמו על עצומה בדרישה להחלת הריבונות ביו"ש
ריבונות, דגל ישראל, שומרון, צילום: פלאש 90

בשבוע הבא יגיע נשיא ארצות הברית לביקור בזק בישראל, במהלכו הוא צפוי לנסות ולהתניע את התהליך המדיני עם הפלסטינים. בימין חוששים מהדברים שנתניהו עשוי לשמוע מטראמפ ולקראת הפגישה ביניהם, בליכוד מסמנים היום (רביעי) לראש מפלגתם את גבולות הגזרה.

בחדשות 2 פורסם כי בימים האחרונים נכתבה עצומה, עליה חתמו 800 חברי מרכז, שרים וחברי כנסת. בעצומה דורשים החותמים להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ולהראות לראש הממשלה כי הם מתנגדים ליוזמה המדינית המתגבשת.

הדרישה מתבססת על הצעת חוק של חברי הכנסת דוד ביטן מהליכוד ושולי מועלם רפאלי מהבית היהודי. "במלאת יובל לשחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם ירושלים, בירתנו הנצחית", נכתב בעצומה, "מרכז הליכוד קורא לנבחרי המפלגה לפעול כדי לאפשר בנייה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון".

נתניהו וטראמפ בפגישה בוושינגטון

נתניהו וטראמפ בפגישה בוושינגטון פלאש 90. יונתן סינדל

בעוד כחודש עתיד מרכז הליכוד להתכנס ולהצביע על הצעת ההחלטה. מי שאספו את החתימו תהם ראשי המטה הלאומי במפלגה, שבח שטרן ונתן אנגלסמן. באמצעות העצומה רוצים החותמים להעביר מסר לראש הממשלה, לפיו עליו להתחשב בדעת המפלגה לפני שיסכים לכל יוזמה מדינית.

בין השרים וחברי הכנסת שחתמו על המסמך ניתן למצוא את שר המדע אופיר אקוניס, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, סגן השר איוב קרא, יואב קיש, נאוה בוקר, נורית קורן, מיקי זוהר, ירון מזוז, אורן חזן, אמיר אוחנה, יהודה גליק ואברהם נגוסה.

אמש פורסם כי בביקורו ביום שני הקרוב, טראמפ לא ינאם במצדה אלא במוזיאון ישראל בירושלים. בנוסף לכך נמסר מהבית הלבן כי הוא יבקר בכותל המערבי לבדו וללא מלוויהם ישראלים. בתחילת השבוע דווח גם כן בחדשות 2, כי במשלחת האמריקנית שהגיעה להכנת ביקורו של נשיא ארה"ב, הטילו ספק בכך שהכותל הוא חלק משטחי מדינת ישראל הריבונית. לפי הדיווח אנשי ראש הממשלה הבהירו בפני אנשי הממשל האמריקני כי הכותל המערבי הוא שטח קדוש שנמצא בריבונות ישראלית.