רב ראשי ספרדי ימונה לעיר רחובות

מועצת העיר רחובות אישרה ברוב קולות את התנעת ההליך לבחירתו של רב ראשי ספרדי לעיר, שיכהן לצידו של הרב האשכנזי, הרב שמחה הכהן קוק. למרות המתחים, הרב קוק דווקא תומך במהלך

חדשות כיפה אורי פולק 22/09/11 13:06 כג באלול התשעא

רב ראשי ספרדי ימונה לעיר רחובות
Gellerj-cc-by, צילום: Gellerj-cc-by

מועצת העיר רחובות אישרה ברוב קולות את התנעת התהליך לבחירתו של רב ראשי ספרדי לעיר. בדיון שקיימה אתמול (ד') המועצה, הוחלט לאשר את הצעתו של חבר המועצה גיורא בן-ארי, שנימק כי קיים צורך ברב ספרדי ראשי אשר ישרת את הקהילה הספרדית בעיר, שאיננה מיוצגת על ידי הרב האשכנזי, הרב שמחה הכהן קוק.

ברקע האישור עומדת מתיחות של ממש בין ראש העיר רחמים מלול לבין הרב הראשי האשכנזי, סביב פרשת הקמת היכל התרבות בעיר. לפני כחודש החליט הרב הראשי האשכנזי על החרפת המאבק ועל קיומן של הפגנות נגד ראש העיר בשל הקמת היכל התרבות, בטענה כי מדובר בפעילות שתוביל לפריצות בעיר ולחילול שבת משמעותי.

במהלך הדיון שקיימה המועצה נמסר מכתב מטעמו של הרב קוק, שהוקרא על ידי חבר המועצה מנחם קליין (המפד"ל), בו ביקש הרב קוק דווקא לתמוך בהחלטה למינויו של הרב הספרדי. "ידוע לי שמועצת העיר עומדת להחליט על מינוי רב ספרדי לעיר, אני מבקש מידידי מנחם קליין ומכל חברי המועצה לתמוך בהחלטה. אני מקווה שהרב שייבחר יהיה תלמיד חכם גדול ונמצא את הדרך לכהן תוך כדי שיתוף פעולה מלא והבנה בכל הנושאים הנוגעים לעיר להגדיל תורה ולהאדירה", אמר הרב קוק.

ההליך לבחירתו של הרב הספרדי יחל כבר בחודשים הקרובים, אך במועצה העירונית מודים כי ייתכן ויעברו מספר שנים עד שיאויש התפקיד ויאושר על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים - ביניהם משרד המשפטים, משרד הדתות וחברי המועצה העירונית.