רב חיל האוויר החדש: "לא יוצאים בזמן שירת נשים"

הרב חגי וולנסקי מגלה עמדות מפתיעות ביחס לשירות המשותף בצה"ל, אחרי הדחת קודמו בתפקיד בעקבות סערת "שירת נשים". לדבריו, "בבית תעשו מה שאתם רוצים, בצבא יש אחידות"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 19/11/12 13:28 ה בכסלו התשעג

רב חיל האוויר החדש: "לא יוצאים בזמן שירת נשים"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

רב חיל האוויר החרדי, סא"ל הרב חגי וולנסקי, מגלה עמדות מפתיעות ביחס לשירות המשותף בצה"ל, לאחר שסערת "שירת נשים" בצה"ל עוררה סערה לפני למעלה משנה. '"לא יוצאים בזמן שירת נשים. יש הנחיות ברורות שהוציאו הרמטכ"ל והרב הראשי לצה"ל ואני נאמן להנחיות", אמר הרב וולנסקי בראיון לעיתון "זמן חדרה".

כזכור, רב חיל האוויר הקודם, הרב רם משה ראב"ד, יצא נגד הנחיות הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ וראש אכ"א אלוף אורנה ברביבאי בטענה כי הנחיות אלו המחייבות חיילים דתיים להיות נוכחים בטקסים בהם תתקיים שירת נשים פוגעות בעולמם הרוחני. בעקבות מכתב זה פוטר רב חיל האוויר בהוראת הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב רפי פרץ. הרב חגי וולנסקי, שלמד במדרשיית נעם בפרדס חנה ו"התחרד" מאוחר יותר, מכהן כחמישה חודשים כרב חיל האוויר ומורה לחייליו גם החרדים שבהם מפרויקט "שח"ר כחול", שלא לעזוב טקסים בהם מתקיימת שירת נשים.

"לחיילים הדתיים יש אתגרים שהם צריכים ליישם אותם, ואנחנו ברבנות הצבאית עושים את זה לפי מדיניות ברורה", הסביר סא"ל הרב וולנסקי, "מי שנכנס לצבא יש לו מטרה אחת: להגן על המדינה ועל עם ישראל. אין הבדל בין דתי ולא דתי, את זה אני מנסה להנחיל לאנשיי. יהיו אשר יהיו דעותינו בבית, שם תעשה מה שאתה רוצה, בצבא יש אחדות ויש דרך התנהלות בצבא שהיא מסוימת".

ומה קורה כשהרב בישיבה פוסק אחרת מהרב הצבאי? על השאלה הזאת עונה הרב סא"ל וולנסקי ואומר כי מקרים כאלה כמעט ולא קורים "התנגשות נובעת כשאין אמירה ברורה, אבל היום יש אמירה ברורה בכל הנושאים מצד הרבנות הצבאית" הוא אומר ומוסיף "הרבנים שלהם סומכים עלינו. הרי מרבית הרבנים נמצאים איתנו בקשר במסגרת כנסים, ואחרים משתייכים בעצמם לרבנות הצבאית".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il