רב הקהילה היהודית בברלין: "מוכנים לעזור לכל אחד שרק צריך"

הקהילה היהודית בברלין הייתה בעיצומו של אירוע קהילתי כאשר הגיעו הודעות על פיגוע גדול באיזור. טרם התבררה זהות כל הפצועים וההרוגים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 20/12/16 11:18 כ בכסלו התשעז

רב הקהילה היהודית בברלין: "מוכנים לעזור לכל אחד שרק צריך"
יחצ, צילום: יחצ

פיגוע הדריסה בברלין אמש גדע את חייהם של 12 בני אדם, 48 נוספים נפצעו. מבקש מקלט פקיסטני בן 23 נהג במשאית ונסע היישר לתוך מתחם חג המולד בעיר שהיה מלא בחוגגים. רב הקהילה היהודית בברלין הגיע למקום באופן מיידי על מנת להגיש עזרה.

הקהילה היהודית בברלין הייתה באמצעו של אירוע קהילתי חגיגי כשהגיעה הבשורה על הפיגוע. הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה הגיע מיידית למקום הפיגוע. ״לראשונה שמעתי על הפיגוע מכמה קרובי משפחה מודאגים שיקיריהם שהו באיזור המדובר. מייד עזבתי ופניתי למקום. נכון לעכשיו עוד טרם ברור האם ישנם ישראלים או יהודים בין הנפגעים. שוחחתי עם מפקד המשטרה במקום וכן ביקרתי בחדר המצב ואני נמצא בקשר רציף עם המשטרה. במקביל אנו עושים מאמצים ליצור קשר עם כל אותם ישראלים או יהודים ששהו לפי הידיעות שמגיעות אלינו במקום באותו הזמן. בשעה הזאת ליבנו עם משפחות הנפגעים״ מסר הרב טייכטל.

בסרטון שצולם אמש בזירת הפיגוע אומר הרב טייכטל "אנחנו נמצאים פה בזירת הפיגוע, היינו באירוע חגיגי, שמענו על הפיגוע, קיבלנו הרבה טלפונים מאנשים מכל העולם. היינו פה בחדר פיקוד מצב, דיברנו עם המשטרה. נכון להרגע לא ידועה זהות הנפגעים וזהות ההרוגים אבל אנחנו פה בשטח ומוכנים לעזור לכל אחד שרק צריך עזרה".

[embed]

]