רב הכותל: נשות הכותל מבקשות להפוך את הרחבה לשדה מלחמה

המשטרה עצרה לחקירה חמש נשים מארגון "נשות הכותל", לאחר שאלו התעטפו בטלית וקראו בתורה ברחבת הכותל. ח"כ עליזה לביא תכנס את הועדה לקידום מעמד האישה, כדי לדון בנושא

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/04/13 11:11 א באייר התשעג

רב הכותל: נשות הכותל מבקשות להפוך את הרחבה לשדה מלחמה
פייסבוק סתיו שפיר, צילום: פייסבוק סתיו שפיר

חמש נשים שהתעטפו בטלית ברחבת הכותל המערבי עוכבו היום (ה‘) לחקירה. הנשים הגיעו לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל יחד עם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) וח"כ מיכל רוזין, אך כשהנשים החלו להתעטף בטלית, עצרה המשטרה כמה מהן - ביניהן גם את מנכ"לית הארגון לזלי זקס.

במשטרה הודיעו מראש כי אין בכוונתם לאפשר לנשות הכותל להתעטף בטלית או לקרוא בתורה ברחבת הכותל המערבי, אלא במתחם קשת רובינסון, כפי שקבעו בעבר שופטי בג“צ.

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ‘, טען היום כי "בואן הבוקר של קבוצת נשים לכותל, למרות מתווה הפשרה, היא עדות שכל מטרתן הינה מחלוקת ופגיעה ברגשות, תוך העמקת הקיטוב בעם והפיכת הכותל לשדה מלחמה. על כולנו לגנות ולהוקיע אותן, על מנת שנצליח למצוא את המכנה המשותף ולא להבליט את המפריד".

ח“כ עליזה לביא, יו“ר הועדה לקידום מעמד האישה, טענה כי "בעקבות המשבר המתמשך, בכוונתי לכנס בהקדם האפשרי דיון מיוחד בנושא בועדה לקידום מעמד האישה. הכנסת היא המקום המתאים לליבון המחלוקות ולא רחבת הכותל. לדיון יזומנו כל הגורמים הנוגעים בדבר וננסה יחד להגיע לפתרון באמצעות הידברות בין הצדדים. דרך ההתכתשות אינה מובילה אותנו לשום מקום“.