רב הכותל: נציב סדרנים שידאגו לצניעות המבקרות בכותל

בתגובה לפניות שהגיעו מטעם ארגונים חרדיים וטענו לעלייה ב"גילויי הפריצות" ברחבת הכותל המערבי, הבהיר הרב שמואל רבינוביץ‘ כי בכוונתו לפעול לשיפור תנאי הצניעות במקום, בכפוף לחוק

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/12/12 12:59 ז בטבת התשעג

בתגובה לפנייה מטעם ארגון חרדי, הבהיר רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ‘, כי בכוונתו לפעול לשיפור תנאי הצניעות, ההופעה והלבוש, ברחבת המתחם הקדוש.

הארגון החרדי ”טוהר המחנה“ שיגר לפני מספר ימים פנייה רשמית לרב רבינוביץ‘, בה דורשים בארגון אכיפה משמעותית יותר של תקנות הצניעות במקום. במכתב, אשר נשלח גם על ידי עו“ד ישראל גור מטעם ”טוהר ישראל“, נדרש רב הכותל ”להפסיק את גילויי הפריצות“.

עוד נכתב כי "בתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, נאסרה בפירוש תלבושת שאינה הולמת ברחבת הכותל…ונקבע עונש מאסר או קנס כספי על הפרת איסור זה, בנוסף, בסמכות הממונה או מי מטעמו להרחיק מהמקום את מפיר האיסור". מעתה והלאה מדגיש עו"ד גור במכתבו "המחללים את המקום מתחייבים בעונש מאסר למי שלא מגיע בלבוש צנוע".

הרב רבינוביץ' קיבל את המכתב וזימן אליו את נציגי "טוהר ישראל" על מנת לדון בסוגיה. עוד לפני כן השיב להם הרב רבינוביץ' מכתב הוא מבקש תיעוד של אותם "גילויי פריצות" ומבהיר כי יפעל לשיפור הצניעות בכותל בין השאר על ידי הצבת סדרנים. הרב רבינוביץ' פנה אל היועץ המשפטי לממשלה לבחינת דרך לשיפור צניעות המבקרים והמבקרות, אכיפה המותרת על פי חוק.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il