רב הכותל לנשות הכותל: אסור להכניס שופרות לרחבה

נשות הכותל הגיעו הבוקר לרחבת הכותל על מנת לתקוע בשופרות בעזרת הנשים, אך נעצרו בבידוק הביטחוני

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/09/16 10:57 א באלול התשעו

רב הכותל לנשות הכותל: אסור להכניס שופרות לרחבה
ארכיון, הדס פרוש/פלאש 90, צילום: ארכיון, הדס פרוש/פלאש 90

נשות הכותל הגיעו הבוקר לכותל, לכבוד ראש חודש אלול, במטרה לתקוע בשופרות ברחבת הנשים וגילו כי רב הכותל הורה שלא להכניס שופרות למקום. הנשים ניסו להיכנס למתחם הכותל כשבידיהם שופרות אך נעצרו בבידוק הבטחוני בטענה כי רב הכותל הורה שלא להכניס שופרות למקום.

כעבור כחצי שעה נכתב בעמוד הפייסבוק של נשות הכותל "'שבחי ירושלים את ה', והללי אלוקייך ציון'. השופרות נכנסו בהוראת ניצב משנה דורון תורג'מן מפקד מרחב דוד. הללויה! חודש טוב!"

לפני כשבועיים יצאה הודעה מטעם נשות הכותל המזמינה את ציבור הנשים ללמוד לתקוע בשופר. "לקראת ראש חודש אלול, ימי הסליחות וחגי תשרי, הבאים עלינו לטובה, יקיימו נשות הכותל סדנה ללימוד תקיעה בשופרות. הסדנה תתקיים, ללא תשלום" נכתב בהודעה.בשבוע שעבר התקיימה הסדנה והיום הגיעו הנשים לרחבה על מנת לממש את שלמדו.

יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן,אמרה כי הסדנה היא אמצעי לחיזוק הקשר של נשים עם יהדותן "נשות הכותל קשובות מזה כשלושה עשורים לשאיפתן הכנה של נשים ונערות לחוות את יהדותן ללא מתווכים. אנו פועלות הלכה למעשה להגשמת מאוויים אלה באמצעות הנגשת התפילות והמנהגים השונים לנשים והעצמתן לקחת חלק פעיל ומשמעותי בדת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן