רב הכותל יזמין נשים לטקס הדלקת הנרות הממלכתי

הסוף לסאגה? רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', הודיע כי יזמין להדלקת הנרות בכותל המערבי שרות בממשלה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/12/15 10:36 כ בכסלו התשעו

רב הכותל יזמין נשים לטקס הדלקת הנרות הממלכתי
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

רב הכותל שמואל רבינוביץ, מגיב להוראת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה יש לאפשר לנשים להשתתף באירועי הדלקת נרות חנוכה המסורתיים והממלכתיים הנערכים בכותל. הרב רבינוביץ מבהיר כי שרות הממשלה ידליקו את אחת החנוכיות במקום. עם זאת, נשים לא ייטלו חלק בהדלקה המרכזית המתבצעת על ידי רבנים.

"בשנה זו, כבאשתקד, הוזמנו להשתתף בטקס שרי הממשלה גב' גילה גמליאל וגב' מירי רגב", מסר הרב הודעה. הוא הוסיף כי שוחח עם המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד דינה זילבר, המבקשת למנוע את הדרת הנשים מהטקס הממלכתי וזו בירכה על המהלך.

על פי זילבר, הנשים המוזמנות, מלבד השרות גמליאל ורגב, הן נגידת בנק ישראל, החשבת הכללית באוצר ונציבת שירות בתי הסוהר. זילבר ביקשה להודות לרב הכותל על שיתוף הנשים בטקס. "אני מבקשת לברך על הודעתך, אודות השינוי החיובי בהיקף הזמנתן המתוכנן של נשים לטקסי הדלקת הנרות הממלכתיים הצפויים להיערך בחג החנוכה הקרוב" כתבה זילבר והוסיפה, "כולי תקווה כי במהרה נזכה לחזות בהשתתפות שווה של גברים ונשים במרחב הציבורי על כל זירותיו וכי הדבר יראה לנו כמובן מאליו", הוסיפה זילבר.

בשבוע שעבר פורסם, כי רב הכותל פנה לרב הראשי בבקשה לאשר קיום טקס הדלקה ממלכתי בעזרת הנשי,ם על פי דרישת ארגון נשות הכותל, אולם עלה כי התשובה לבקשה הינה שלילית וכי טקס הדלקת נרות ממלכתי לא יוכל להתקיים גם בעזרת הנשים, חרף הבקשות הרבות. במכתב שנשלח אתמול לרב הכותל על ידי עו"ד דינה זילבר, היא ציינה כי על רב הכותל לאשר את הבקשה של נשות הכותל לקיים טקס בשיתוף נשים ואמרה כי "מניעת השתתפותן של נשים בטקסים ממלכתיים אך מחמת היותן נשים הינה הפליה פסולה".