רב היישוב עפרה :"גבורת מצדה אינה דרך התורה"

"ההתנגשות הזאת תרבה בקרב הנערים את עוינותם למדינה ולכל מוסדותיה ותבעיר בתוכנו מחלוקת גדולה וכואבת" הרב אבי גיסר במכתב לתושבי עמונה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/12/16 17:43 טו בכסלו התשעז

רב היישוב עפרה :"גבורת מצדה אינה דרך התורה"
יחצ, צילום: יחצ

הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה, תוקף את החלטת תושבי עמונה שלא לקבל את מתווה המדינה ואומר כי הוא מקווה שהדבר לא יפגע בחוק ההסדרה ובעתיד ההתיישבות כולה.

בעלון היישובי של עפרה לשבת הקרובה כתב הרב גיסר כי הוא מקווה שהחלטת תושבי עמונה לסרב למתווה שהוצע להם "לא תסיג אחור את דרך את מחוייבותם של גורמי שלטון ומשפט שכבר ביקשו לקדם, והרבה בזכות עמונה, באופן משמעותי ביותר, את מעמדנו המשפטי בקרקעות יהודה ושומרון: חוק ההסדרה, מימוש חוק נכסי נפקדים, פירוק וחלוקת שיתוף בקרקעות נפקדים, סעיף 5 בדבר הרכוש הממשלתי ביהודה ושומרון ומעמד ההתיישבות בכלל בכנסת ובזירות הבינלאומיות".

"יש להתפלל ולעמול חזק כדי שפינוי עמונה לא יפגע בכל אלה. כאשר דוחים את החלטתם החכמה של זקני הרבנים וראשי הציבור הדתי-ציוני השרים והח"כים כולם ברור שאנו נשארים עם הנערים המתלקטים אל ההר מכל עבר. או אז גם הנערים שעל ההר לא ישמעו בעצת הזקנים שבמקום, ההתנגשות הזאת תרבה בקרב הנערים את עוינותם למדינה ולכל מוסדותיה ותבעיר בתוכנו מחלוקת גדולה וכואבת".

"ההחלטה של עמונה היא אכן קיום הסיסמא. שנית עמונהמצדה לא תיפול" כתב הרב גיסר. "מצדה לא תיפול שנית כי הקב"ה בירך את עמו במדינה וביכולת עמידה אבל עמונה עומדת כרגע לבדה מול המדינה, לבדה גם ללא תמיכה ציבורית ותקשורתית שהיו מנת חלקה עד לאחרונה. גבורת מצדה אינה צריכה ראייה אבל דרכם הטוטאלית והטרגית של מגיניה ומנהיגיה אינה דרך התורה ובוודאי שאינה דרך לעם היהודי השב ומתנחל בארצו קמעא קמעא".

הרב גיסר הדגיש כי החלטתם של התושבים הייתה לא פשוט ואמר: "ליבי עם תושבי עמונה על ההכרעה הקשה שהונחה לפיתחם. ליבי והערכתי הרבה עם חברינו בעמונה על מסירותם ועל יושרם, על דבקותם ועל קורבנם. אך ליבי על עמונה ועל ההר הטוב הזה שיישאר שומם מתושביו ועל עמונה כיישוב שלא תוכל להיאבק עוד על אחיזתה כאן".

"אנו נקבל את משפחות עמונה באהבה בקרבנו ונשתדל להפיק מסקנות נכונות במצב שנוצר, ברגע זה אין לדעת, גם בשעה זו אולי עוד ניתן לבוא לידי הסכמה על בניינה של עמונה גם במחיר סתירה מסויימת. אבל אם לא נזכה לכך נעשה הכל כדי שסתירת עמונה לא תסתור חלילה בתוכנו עוד כמה מיסודות התורה. והמדינה שזיכנו השם בבניינם" חתם הרב גיסר.