רב היישוב עמונה ל'כיפה': "אני רוצה שבנט לא יצליח לישון כמוני"

הרב יאיר פרנק ישן בלילות האחרונים מול ביתו של שר החינוך, במחאה על כך שמתווה עמונה תקוע והיישוב עומד בפני חורבן. "אין שום סיבה שמפלגה דתית תהיה שותפה לעבירה כל כך חמורה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/01/17 12:31 כט בטבת התשעז

רב היישוב עמונה ל'כיפה': "אני רוצה שבנט לא יצליח לישון כמוני"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

תושבי עמונה מודאגים מכך שהמתווה עליו הסכימו לפני מספר שבועות, לא קודם ע"י הממשלה, כך שהיישוב עומד בפני חורבן. רב היישוב הרב יאיר פרנק, החליט למחות ברגליים ובלילות האחרונים הוא ישן מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט.

בשלושת הלילות האחרונים "בילה" הרב פרנק את הלילות מול ביתו של שר החינוך. בבקרים האחרונים הוא השכים קום וחזר לשגרת יומו ובלילה חזר למחאתו. ל'כיפה' הוא מסביר מה הניע אותו לבצע את המהלך, "מתחילת השבוע לא ישנתי בלילות מתוך דאגה לארץ ישראל ולתושבי עמונה. אמרתי לעצמי שאם כבר אני לא ישן בבית, אז אני אסע לביתו של השר בנט ולא אשן שם". במעשה הזה מצפה רבה של עמונה לגרום לנדודי שינה גם יו"ר הבית היהודי, "התקווה שלי היא שאולי מידיעה שהרב של עמונה נמצא מחוץ לבית שלו בקור ובגשם, זה יגרום לו גם לא לישון ולעשות מה שצריך לעשות".

את שני הלילות הראשונים הוא העביר ברעננה לבדו בקור, ואמש הצטרפה אליו בתו הגדולה יחד עם אוהל שיגן עליהם מפני הגשם. לדבריו בפרשיות השבוע טמון הפתרון לישובו העומד בפני הרס, "אנחנו נמצאים בפרשיות הגאולה ויציאת מצרים, היום שלחתי לשר בנט מסר ושאלתי מתי היתה גאולת מצרים? התשובה הפשוטה שהיא היתה בבוקר כשהם יצאו, אך כל שנה אנחנו מציינים דווקא את הלילה, למה? מכיוון שהדבר המרכזי קרה בלילה וזו החרות הפנימית של עם ישראל ששחט והתנער מהעבודה הזרה של המצרים ומי שעשה את זה בלילה זכה להיגאל ביום".

(צילום: הלל מאיר/TPS)

הרב פרנק סובר שגם בימינו יש עבודה זרה שממנה חובה להתנער, "העבודה הזרה של ימינו במדינת ישראל זו המשפטיזציה. לעתים בהחלטות של בית המשפט אין מוסר, אין צדק, אין הגיון ואין כלום ודוגמא לכך היא ההחלטה להרוס את עמונה בלי שום סיבה ובלי צדק".

ומה לדעתך השר בנט צריך לעשות?

"אני קורא לבנט מתוך החרות הפנימית הזאת, שסיעת הבית היהודי לא ישתפו פעולה עם הפסיקה של בית המשפט ושאם חלילה המתווה שסוכם לא יצא אל הפועל, אז שיחוקקו את חוק ההסדרה ואם ראש הממשלה לא יוביל מהלך של חקיקה, אז אני מצפה שיפרשו מהממשלה ולא יתנו יד ויהיו שותפים לעבירה כל כך חמורה. אין שום סיבה שמפלגה דתית תהיה שותפה לעבירה כל כך חמורה, כמו החרבת ישוב בארץ ישראל ופגיעה בתושבים על לא עוול בכפם".

הרב פרנק אומר שבנט יצא אליו בשני הלילות הקודמים ואף שוחח עימו. לדבריו אחת המטרות שלו היא ש-"גם הוא לא יצליח לישון ושנושא עמונה יטריד את מנוחתו עד שהוא יקבל את ההחלטות וההכרעות הנכונות בשביל עם ישראל". השבת הוא מתכנן לשוב לקהילתו מתוקף אחריותו כרב היישוב, אך תושבים אחרים צפויים להמשיך את מחאתו מול ביתו של בנט גם במהלך השבת הקרובה.

רגע לפני שהוא חוזר באופן זמני לביתו, מבקש הרב פרנק להדגיש כי הוא בא "מתוך אמונה בתורה ואמונה בה'. בזה יש לי שיח עם שר החינוך, אני בטוח שליבו איתנו וצריך לחזק אותו ולעורר אותו לעשות דברים מעבר לנעשה. זה המסר שלי לנפתלי גם בדברים בעל פה וגם בעצם הישיבה שלי כאן ואני מקווה שדברים שיוצאים מן הלב גם יכנסו אל הלב".