רב היישוב איתמר: לרוצחי משפחת פוגל מגיע עונש מוות

בית המשפט הצבאי גזר חמישה מאסרי עולם על אמג'ד עוואד, אחד משני רוצחי בני משפחת פוגל ז"ל. הרב נתן חי קרא לממשלה "לפעול נגד משפחות הרוצחים" ולהשיב את ההרתעה לאזור

חדשות כיפה אורי פולק 16/01/12 18:44 כא בטבת התשעב

רב היישוב איתמר: לרוצחי משפחת פוגל מגיע עונש מוות
יחצ, צילום: יחצ

בית המשפט הצבאי בסאלם גזר היום (ב') חמישה מאסרי עולם מצטברים על אמג'ד עוואד, שהורשע ברצח חמשת בני משפחת פוגל באיתמר לפני כ-10 חודשים.

לפני כחודש הרשיע בית המשפט את אמג'ד עוואד, שהואשם ברצח חמשת בני משפחת פוגל בחודש מרץ 2011 ביישוב איתמר. בית המשפט הצבאי לא הסתפק בהודאתו של הנאשם במעשי הרצח, אלא הרשיעו גם לאור חומר הראיות שהוגש בפניו, אשר כלל הודאות של הנאשם, עדויות מפלילות וראיות משפטיות.

חכים עוואד, המחבל השני בפיגוע, כבר הורשע בחודש ספטמבר, כשבית המשפט הצבאי בשומרון גזר עליו חמישה מאסרי עולם. השופטים הרשיעו את עוואד גם בשורה של עבירות נשק ועבירות ביטחוניות נוספות.

הרכב השופטים הצבאיים ציין היום מחד כי עוד "אין בן תרבות שיוכל להבין את השנאה והאכזריות הפרימיטיבית והמפלצתית של מעשיו. הנאשם התייצב לפנינו כשאין בלבו זיק של חרטה ואף לא שמץ של מבוכה בעיניו", אך מאידך טענו השופטים כי "החלטנו שלא לגזור עונש החורג מחומרתו מהעונש לו עתרה התביעה הצבאית. אמנם נטיית הלב הראשונית היא לבוא איתו חשבון ולמצות איתו את מלוא חומרת הדין, אך חברה אנושית נמדדת בהפעלת שיקול דעת ובכיבוד ערכיה המוסריים דווקא בעתות משבר".

הרב נתן חי, רב היישוב איתמר, הגיב לכתב האישום בטענה כי "מי שרצחו בדם קר ילדים, מי מסוגל לפגוע בתינוקת ובהוריה אינו מכיר בערך החיים. אם יש מישהו בעולם שראוי לגזר דין מוות אלו הרוצחים הללו שאף לא הביעו חרטה על מעשיהם".

הרב חי קרא לממשלה לבנות ולפתח את איתמר כדי לתת מענה של חיים לרוצחים שביקשו לזרוע מוות. "על הממשלה להורות לצה"ל לדאוג להרתעת המחבלים, הממשלה צריכה לפעול נגד משפחות של רוצחים ולמצוא כל דרך להרתיע אותם לבל יממשו את זממם", טען הרב חי. הוא ציין כי תושבי היישובי יקימו בתי כנסת ובתי מדרש לזכר חמשת בני משפחת פוגל ז"ל, זאת "כדי להרבות חיים ולהאיר את החושך של הרוצחים".