רבני "תקומה" מזהירים את בנט: אל תעז לפגוע בתקציב הישיבות החרדיות

קרע ראשון בתוך סיעת "הבית היהודי": רבני "תקומה" שיגרו מכתב חריף ליו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, בדרישה כי לא יפגע בתקציבי הישיבות, יימנע מחיוב לימודי ליבה ויתנגד להרחבת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/05/13 21:41 כא באייר התשעג

רבני "תקומה" מזהירים את בנט: אל תעז לפגוע בתקציב הישיבות החרדיות
צילום מסך, צילום: צילום מסך

רבני ”תקומה“ שיגרו היום (ד‘) מכתב נחרץ ליו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, בו הם דורשים ממנו לשלא לתת יד לפגיעה בתקציבי הישיבות החרדיות, או לחיובן בלימודי ליבה. על המכתב חתומים הרבנים דב ליאור, חיים שטיינר, איסר קלונסקי והרב דוד חי הכהן.

”אנו מוצאים לנכון להבהיר באופן חד משמעי שלימוד התורה בטהרתה ללא שום תנאי או הגבלה הינו מקור חיים וחמצן לקיומו של עם ישראל ומדינת ישראל“, כותבים הרבנים במכתב שפורסם הערב לראשונה בערוץ 2, ”לא ייתכן שנהיה שותפים לדרישות לפגוע בתיקצובם של מוסדות לימוד אלו, בין אם מדובר על תלמודי תורה וישיבות קטנות וגדולות ציוניות ובין אם מדובר על מוסדות בציבור החרדי“.

הרבנים קראו לסיעת הבית היהודי ”להתנגד בכל תוקף לכל הגזירות הכלכליות שאינן צודקות ביחס לקיצוצים במוסדות התורה והחינוך ולניסיון לחייב בלימודי ליבה את המוסדות התורניים“. עוד ציינו הרבנים כי ”התורה שבכתב ושבעל פה ולימודי האמונה - אלו הם לימודי הליבה של עם ישראל. יש לעמוד בתוקף על עצמאותו של החינוך הדתי ותכניו“.

כמו כן הביעו הרבנים התנגדות להרחבת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל. רבני ”תקומה“ ציינו במכתבם כי ”הרצי“ה ורוב מניין ובניין של רבני ישראל עמדו בתוקף בעבר שלא לשנות את החוק ושלא לאפשר לחשבונות ולשיקולים זרים לפגוע פגיעה כלשהיא ברבנות הראשית. כל התערבות שכזו ומגמות נסתרות יביאו חלילה לכרסום במעמדה ובתוקפה של הרבנות הראשית ולאי שיתוף פעולה של רבנים עמה“.