רבני "תקומה" מאיימים בפיצול מ"הבית היהודי" אם לא יתוקן תקציב הישיבות

רבני "תקומה" שיגרו מכתב לחברי "הבית היהודי", בו הם קוראים "לתקן את הפגיעות בעולם התורה ובמשפחות ברוכות הילדים". הם מאיימים כי "אם הגזרות לא ישונו" - חלק מהח"כים יתפצלו מהסיעה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/08/13 15:11 כב באלול התשעג

רבני "תקומה" מאיימים בפיצול מ"הבית היהודי" אם לא יתוקן תקציב הישיבות
יחצ, צילום: יחצ

רבני תקומה - הרב דוב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי והרב דוד חי הכהן - שלחו היום (ד‘) מכתב חריף אל השרים נפתלי בנט ואורי אריאל ולכל יתר חברי סיעת "הבית היהודי" בכנסת. במכתב קוראים הרבנים לשרים ולחברי הכנסת מטעם "הבית היהודי" שלא ינוחו ולא ישקטו עד שיתוקנו כל הפגיעות בעולם התורה, במוסדות החינוך התורניים ובמשפחות ברוכות הילדים.

הרבנים מציינים במכתבם כי השרים והחכי"ם הבטיחו לרבנים במהלך כל החודשים האחרונים כי ההסכם עם "יש עתיד" והכניסה המשותפת לקואליציה כללו הבטחות ברורות לשמירה על הישיבות ולומדיהן שלא ייפגעו, לשמירה על כבוד התורה וכן לשמירה על שלימות הארץ.

הרבנים טוענים כי הם רואים שכל ההבטחות אינן מקויימות ולכן הם קוראים לחברי סיעת הבית היהודי, ולנפתלי בנט ואורי אריאל בראשם, להיאבק ביד חזקה על עקרונות היסוד של דרכם, על ביטויי פגיעה בכל מגזר ומגזר ועל כבוד התורה ולומדיה, ועל אי פגיעה בארץ ישראל.

הרבנים אמנם אינם מציינים במכתבם מה על חברי הסיעה לעשות במידה ולא יעלה בידם לשנות ולתקן את כל הגזירות הללו, אך נראה שזהו עוד שלב בדרך לקראת פרישת "הבית היהודי" מהקואליציה או לפחות פרישה של החכי"ם מטעם "תקומה", דבר שיגרום לפיצול הסיעה בכנסת. נראה כי במקרה כזה של פרישה של חברי "תקומה" מהקואליציה צפויים אף מספר נציגים נוספים מהבית היהודי להצטרף ולפרוש עמם.