רבני "תקומה" מאיימים, בבית היהודי מתעלמים: "הם לא רלוונטים"

רבני "תקומה" שוב מאיימים על "הבית היהודי", אך במפלגה כבר לא מתרגשים. גורם בכיר במפלגה אומר לכיפה: "מדובר בגוף קיקיוני, צעקני, שכבר אין לו שום משמעות פוליטית ביחס אלינו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/10/13 08:56 כד בחשון התשעד

רבני "תקומה" מאיימים, בבית היהודי מתעלמים: "הם לא רלוונטים"
יחצ, צילום: יחצ

לבית היהודי יש כבר 12 מנדטים אך רבני ”תקומה“ מתנהלים כמו בימים היפים של האיחוד הלאומי: בישיבה דחופה של רבני תקומה שהתקיימה אמש (א‘), הביעו הרבנים ”פליאה על כך שלא דווחו כראוי על פרטי הצעת חוק רישום הנישואין והגירושין“, המכונה "חוק צוהר", שאמורה לעלות היום לקריאה שניה ושלישית בכנסת.

”הרבנים קראו לחברי הכנסת של תקומה להתנגד לחוק ולמנוע את עלייתו לדיון במליאת הכנסת כל עוד לא התנהל דיון מעמיק בנושא בין חברי הכנסת וסגן השר לענייני דת לבין הרבנים“, נמסר מטעם רבני ”תקומה“ לכיפה. רבני ”תקומה“ הביעו מורת רוח על כך שבמפלגה ”נעשים מהלכים במישור הלאומי ללא שמיעת חוות דעת רבנית תורנית מובהקת, ובפרט בעניינים הנוגעים לדת ולמדינה“.

אנשי "תקומה", 2 מנדטים מתוך 12 (צילום: תקומה)

זו אינה הפעם הראשונה בה רבני ”תקומה“ קוראים לחברי הכנסת של ”הבית היהודי“ לשמוע לעמדתם - אך עד כה ללא התייחסות מיוחדת מצד בכירי המפלגה. גורם בכיר בבית היהודי אמר לכיפה כי ”רבני תקומה הם גוף לא רלוונטי, שאין לו שום משמעות פוליטית נכון להיום. אנחנו לא מקבלים החלטות בשל הוראות שאנחנו מקבלים או לא מקבלים מרבני תקומה. הם צריכים להתרגל למציאות החדשה הזו, או, לכל הפחות, להפסיק לשגר איומים שאף אחד לא מתרגש מהם“.

יצויין כי בבחירות האחרונות זכתה הבית היהודי ל-12 מנדטים. משקלה האלקטורלי של "תקומה" אינו עולה על 2 מנדטים מתוכם.