רבני תקומה לא הכריעו, ההחלטה תתקבל על ידי מרכז המפלגה

בסיום ישיבת חברי הכנסת של האיחוד הלאומי עם רבני המפלגה, הוחלט להעביר את ההכרעה למרכז המפלגה שיכונס במוצאי שבת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 22:49 כו בכסלו התשעה

רבני תקומה לא הכריעו, ההחלטה תתקבל על ידי מרכז המפלגה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר ישיבה בת מספר שעות בה השתתפו חברי הכנסת של האיחוד הלאומי ורבני המפלגה, החליטו הצדדים שלא לקבל החלטה, וההכרעה תועבר לחברי מרכז המפלגה, שיתכנסו במוצאי שבת.

היום בצהריים (ה') התכנסה מועצת תקומה על מנת להכריע בשאלה האם ללכת לפיצול או לאחדות עם הבית היהודי. בישיבה השתתפו ששת חברי המועצה - יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, ח"כ זבולון כלפה, ח"כ אורית סטרוק, מנכ"ל תקומה אופיר סופר, בצלאל סמוטריץ' ונתן נתנזון (נוס).

בתום הפגישה הצביעו האישים על האפשרות של פיצול מהבית היהודי, כשהתוצאות הן אריאל, כלפה ונוס תומכים בפיצול וסטרוק, סופר וסמוטריץ' מתנגדים לו.

בעקבות השוויון, הוחלט כי רבני תקומה הם אלו שיחליטו על פיצול מהבית היהודי או המשך האחדות אך כאמור הרבנים לא הכריעו, והעבירו את ההחלטה לחברי המרכז. כעת יצטרכו אנשי מרכז תקומה להחליט האם האיחוד הלאומי ילך לפיצול ולריצה משותפת עם אלי ישי או להמשך האחדות.

בתוך כך, בסביבתו של אורי אריאל זועמים על חברת הכנסת אורית סטרוק בעקבות האשמות מצידו כי היא מובילה קמפיין להמשך האחדות, ומכפישה את שם המפלגה. בימים האחרונים יוצאים ח"כים ואישי ציבור נגד ההחלטה המסתמנת של תקומה לרוץ במסגרת מפלגתו של אלי ישי, תוך זניחת סטרוק מכיוון שהרב מזוז קבע שלא יהיו נשים במפלגה זו.