"רבני ש"ס: תפסיקו לעוות את דעת הרב עובדיה!"

הרב חיים אמסלם זועם על הזגזוג של רבני ש"ס בנוגע להיתר המכירה ומאשים: כבר מזמן כולם מבינים שהם לא מייצגים את כלל הספרדים או את הספרדיות. אוכלי יבול נכרי מחזקים את ידי אויבנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/11/14 15:05 כ בחשון התשעה

"רבני ש"ס: תפסיקו לעוות את דעת הרב עובדיה!"
יחצ, צילום: יחצ

בימים האחרונים התעוררה סערה כשמכתב בשם רבני ש"ס פורסם בעיתונים החרדים בנוגע לאיסור על אכילת היתר מכירה, זאת בניגוד לעמדתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שטען בפירוש שהדבר מותר. אתמול, פרסם הרב שלום כהן מכתב בו הבהיר כי מותר לאכול היתר מכירה, אך המליץ שלא לעשות כן.

הרב חיים אמסלם מגיב לדברים בזעם ומאשים את רבני ש"ס בכך שהם מעוותים את דעת הרב עובדיה. "בזיגזג האחרון של רבני ש"ס הם מפרסמים שיש להחמיר ולא לסמוך על היתר המכירה, ושגם הרב עובדיה יוסף, כתב את ההיתר רק לענין דיעבד", כתב הרב אמסלם במאמר שפרסם.

"שקר הם דוברים", מחריף הרב אמסלם את הטון. "רק כשהיו לוחצים עליו ומבלבלים את מוחו, מאימת הליטאים שבשבילם העניין שלא לסמוך על היתר המכירה בכלל "גבורי כח עושי דברו" והוא בנפשם, וזה רק מרוב שנאתם לציונות ולרבניה ש"המציאו" את ההיתר, אזי הוציאו לפעמים מהרב עובדיה אמירות שמשמעותם, שבני תורה ראוי להם להחמיר".

"אבל כל באי שער עירו ידעו כמה הוא לעג למחמירים הללו, וקרא להם מאבדים ממונם בחינם, כעין מה שאמרו על מי שיש לו מעות הרבה ורוצה לאבדם, (מציעא כ"ט ע"ב) והתבטא כמה פעמים שההיתר הוא היתר גמור, ולא שראוי לכתחילה ליראי השם ובני תורה להחמיר, בביתו עצמו הורה לאשתו שלא להחמיר ולקנות רק מהשוק הרגיל".

"באחת ההקלטות הוא אומר ומודה בפה מלא שבנו (משה ראש בד"ץ בית יוסף) "כועס עלי"!! כשאני אומר ככה, יש לנו היתר מכירה -גמרנו! למה לשבור את הראש אוצר בית דין זה איבוד כסף, כי אפילו למחמירים הוא היתר גמור לאמיתה של תורה", אומר הרב אמסלם. "לכן בלי ספק וכשהדבר הוא היתר גמור ואדם רוצה לקנות יבול נוכרי שהוא בודאי יותר יקר ומחזק את ידי משנאינו ומחליש את כלכלת בני ישראל היהודים, הוא לא רק מאבד ממונו, הוא "שם חושך לאור ואור לחושך" ואין לו בזה שום הידור".

"כבר מזמן כולם מבינים שש"ס לא מייצגים את כלל הספרדים או את הספרדיות, או יוצאי צפון אפריקה", ממשיך הרב אמסלם ותוקף, "זו קבוצה חרדית ליטאית, שהשתלטה על הספרדים והמציאו את הליטאיות הספרדית, באמת דבר אין להם עם מסורת הדורות, של תורה ופרנסה יחד,ע ם הפסיקה המתונה והמתחשבת, לא באופי, לא בסגנון, ולא בדרך, וברוב חוצפתם הם לקחו להם בעלות על הספרדים".

"גדולי הרבנים בדורות עברו, הבינו את הבעיה בזמנינו להשבית קרקעות, וחידשו את היתר המכירה, כל גאוני ישראל הספרדים אימצו את הפסיקה ללא עוררין, אבל חכמי ש"ס שמיוצגים כ"רבני ספרד" חולקים על מנהיגם כי הפסיקה המקלה הזו מקשה עליהם את הבון-טון, להיטמע ולהיבלע בין מושא הערצותיהם הרבנים הליטאים".

"ראשית", כותב הרב אמסלם כשהוא פונה לרבני ש"ס בציניות, "תודה רבה לכם שתוך שנה מהסתלקותו אתם מגלים את פני דרכיכם האמיתית, שנית הציבור הספרדי התמים, אולי יפקח סוף סוף את עיניו, שלישית עצה קטנה "תפסקו" לתלמידיכם כי מעתה ואילך מצוה לשנות את השם לצורה הנכונה, שם אשכנזי וזהו".