רבני שכונות יפרשו בגיל 67

כך קבע בית הדין הארצי לעבודה, שפסק כי רבני שכונות, כעובדי מדינה, יהיו חייבים לפרוש בגלי הפנסיה ולא יוכלו להמשיך בתפקידם כל עוד ירצו בכך

חדשות כיפה אורי פולק 04/04/12 12:17 יב בניסן התשעב

בית הדין הארצי לעבודה קבע בפסק דין שניתן אתמול (ג') כי רבני שכונות יפרשו מתפקידם בגיל 67 ולא יוכלו להמשיך בתפקיד כל עוד ירצו בכך.

בעתירה שהוגשה לבית הדין, דרשו הסתדרות המעו"ף וארגון רבני השכונות לאפשר לרבנים להמשיך בתפקידם בלא הגבלת גיל, בעוד המדינה טענה שעליהם לפרוש בגיל 67 - כמו כל יתר עובדי המדינה. במוקד המחלוקת עמד עניין משפטי לגבי נוסח ההסכם שנחתם בין המדינה לבין הרבנים.

נציגי המדינה בדיון טענו כי "מן העדויות שהובאו בפנינו עולה תמונת מצב לפיה, משך שנים, נמנעו המועצות הדתיות מלהוציא לפנסיה את הרבנים שהגיעו לגיל פרישה. דבר זה נעשה בניגוד לחוק שלא לדבר על כללי מינהל תקינים. מציאות זו נתמכה, ככל הנראה, על-ידי משרד הדתות עצמו, דבר שהוא כשלעצמו בלתי תקין ונוגד את תקנת הציבור".

בית הדין קבע בדיון כי "מי מבין רבני השכונות שטרם הגיע לגיל 67 במועד מתן פסק הדין ויתרת השירות שלו עד גיל זה עולה על שישה חודשים, יפרוש בגיל 67. מי מבין רבני השכונות שהגיע לגיל 67 במועד מתן פסק דין זה או שיתרת השירות שלו עד גיל זה נמוכה משישה חודשים, יפרוש תוך שישה חודשים מיום מתן פסק הדין".