רבני ראש העין מחרימים את אירועי יום העצמאות

זאת בשל העובדה כי במופע המרכזי יופיעו שחקנים וזמרים ערבים וכי יתקיימו באירועים מופעים שאינם צנועים

חדשות כיפה אורי פולק 08/05/11 00:00 ד באייר התשעא

רבני ראש העין מחרימים את אירועי יום העצמאות
צילום אילוסטרציה: RonAlmog-cc-by, צילום: צילום אילוסטרציה: RonAlmog-cc-by

רבני ראש העין מחרימים את אירועי יום העצמאות בעיר, זאת בשל העובדה כי שחקנים וזמרים ערבים יופיעו בהם. הרב הראשי לראש העין, הרב עזריה בסיס, קורא לכלל התושבים להחרים את האירועים בשל קיומו של המופע "אלף לילה ולילה", המתקיים בשיתוף פעולה בין התיאטרון הערבי-עברי ביפו. בנוסף, זועמים הרבנים על קיומם של מופעים שאינם צנועים.

"הרבנים קבעו שברגע שעבר יום העצמאות, נכנס לתוקפו צו האוסר על תושבי העיר לבלות מול במות ריקודים, המעורבים ביהודים ובערבים, או להשתתף בפריצות האופפת את הפארקים הציבוריים", הסביר הממונה לשעבר על המועצה הדתית והמקורב לרב בסיס, חנניה צפר. לדבריו, "הציבור הכללי והמסורתי בעיר חש מקופח מאחר והוא כן היה רוצה להשתתף בחגיגות יום העצמאות".

התנהלותם של הרבנים עוררה זעם בקרב הגורמים החילונים במועצת העיר. מחזיקת תיק החינוך בעיריה, סיגל שיינמן (מר"צ), ויו"ר סניף התנועה בעיר, מיה אור, פרסמו תגובה משותפת ובה הן "מגנות באופן נחרץ כל ניסיון של הגופים הדתיים והחרדיים בראש העין להמשיך לזרות שנאה ופירוד, והחזרתה של העיר לזמנים חשוכים. הקריאות לשנאת האחר בסמיכות כזו ליום השואה והגבורה הופכות אותנו לאחת מהמדינות החשוכות שאין להן מקום במשפחת העמים. לא תהיה הפרדה בין נשים וגברים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים".

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה כי "מדובר בדברי קשקוש והבל של מר צפר. דבריו אינם ראויים לתגובה ומביישים את אומרם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן