רבני צוהר: לדחות את ל"ג בעומר, מחשש לחילול שבת

ארגון הרבנים פנה בעניין לרבנים הראשים לישראל, לרב עובדיה יוסף ולשר החינוך – בטענה כי ציונו של ל"ג בעומר במוצאי שבת יביא לחילול שבת המוני

חדשות כיפה אורי פולק 05/05/11 00:00 א באייר התשעא

רבני צוהר: לדחות את ל"ג בעומר, מחשש לחילול שבת
המשרד לאיכות הסביבה, צילום: המשרד לאיכות הסביבה

ארגון רבני "צוהר" פנה בימים האחרונים לרבנים הראשים לישראל, לרב עובדיה יוסף ולשר החינוך גדעון סער, בבקשה להזיז את מועד הדלקת המדורות בל"ג בעומר - במירון ובכל הארץ - ממוצאי שבת ליום ראשון - מוצאי ל"ג בעומר.

טענתם של הרבנים היא כי קביעת הדלקת המדורות במוצאי שבת, תביא לחילול שבת המוני מצד אנשים שאינם שומרים תורה ומצוות, אשר אפילו בשוגג יחליטו להכין או אפילו להדליק את המדורות, קודם יציאת השבת. וזאת כדי למנוע חילול שבת המוני.

בפניה עליה חתמו בכירי רבני "צוהר" ובהם נשיא הארגון הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה אבינר ויו"ר הנהלת צהר הרב דוד סתיו נכתב כי "רבני צהר פתחו ביוזמה רחבה של גיוס כל הגורמים הקשורים בכך לנהוג בעקביות, ולדחות גם את הדלקת המדורות ליום ראשון בערב, מוצאי ל"ג בעומר. בשל הנוהג של יום חופשה במערכת החינוך בבקר שלאחר הדלקת המדורות פנינו גם לשר החינוך בבקשה לדחיית יום חופש זה ליום שני".

אולם, הרבנים טוענים כי "דבר לא יביא למניעת חילול השבת אם לא תונהג ההדלקה המסורתית במירון אף היא ביום ראשון בערב". כיוון שכך, קוראים הרבנים לרבנות הראשית לישראל "לכנס את כל הנוגעים בדבר, ולהביא לקביעה תמידית כי לכבוד התורה והשבת תיערך ההדלקה ביום ל"ג בעומר לקראת צאתו, ואז יישמר מנהג ההדלקה במועד, בד בבד עם קדושת השבת ועם ההטמעה בעם ישראל כולו של יסוד מניעת חילול שבת המוני".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן