רבני צהר: תרמו את שיער ה"חאלקה" לחולי סרטן

ארגון הרבנים קורא לנצל את מנהג תספורת הילדים בל"ג בעומר ולתרום את השיער הגזוז לטובת יצירת פאות לחולי סרטן

חדשות כיפה אורי פולק 22/05/11 00:00 יח באייר התשעא

רבני צהר: תרמו את שיער ה"חאלקה" לחולי סרטן
אלי שני, GFDL, צילום: אלי שני, GFDL

ארגון הרבנים הציונים-דתיים "צהר", קורא היום (א') לנצל את מנהג ה"חאלקה" המתקיים בל"ג בעומר, במסגרתו הורים רבים מספרים את ילדיהם שמלאו להם שלוש שנים - ולתרום את השיער הגזוז לטובת יצירת פאות לילדים חולי סרטן.

בארגון קוראים לציבור לשלוח את השיער הגזור לארגון "זכרון מנחם", המנהיג את פרויקט "תורמים שיער" או לבחור להסתפר דווקא באחת המספרות המשתתפות בפרויקט בכל רחבי הארץ. ב"זכרון מנחם" ציינו כי לצורך הפרויקט דרוש שיער שאינו פגום, באורך של 25 ס"מ לפחות, אותו יש לחפוף, לסרוק ולייבש.

מי שמעוניין לתרום את השיער נדרש לקלוע לאחר מכן את השיער לצמה ולקשור אותה בגומייה משתי קצותיה. לאחר מכן, גוזרים את הצמה מעל הגומיה העליונה, מוודאים שהשיער יבש, מכניסים אותה לשקית ניילון סגורה ושולחים אותה במעטפה בצירוף פרטים אישיים ל"זכרון מנחם". ניתן כמובן לקלוע יותר מצמה אחת. בארגון מציינים כי לא ניתן לתרום שיער שכולו אפור או לבן, וכן לא ניתן לתרום ראסטות.

יצוין כי השיער הנתרם עובר תהליך מיון ועיבוד מורכב. ממיינים אותו לפי גוון ואורך, חופפים אותו, מסרקים אותו במסרק מיוחד, חותכים קצוות פגומים ושוזרים אותו רצועות, רצועות, מהן תיבנה הפאה. לפאה אחת יש צורך בכמות רבה מאד של שיער - בדרך כלל ממספר אנשים שונים פאה שכזו היא יקרה מאד, אולם כל אחד מאיתנו יכול לתרום מרכיב נכבד ממנה. גם אם לא ישתמשו בשיער שתרמתם, השיערות ימכרו והכסף ישמש לטובת מימון פעילות של "זכרון מנחם" למען ילדים ונוער חולי סרטן.

"זו זכות גדולה לאדם כאשר הוא יכול להקל על סבלם של בני אדם אחרים בשימוש בשערו, בגופו וברכושו", אומר היום יו"ר הארגון, הרב דוד סתיו. "אנו קוראים לכל מי שיכול להקל על סבלם של חולי הסרטן במתן שערותיו מסגרת התספורות בל"ג בעומר ולאחריו - שיעשה זאת".