רבני "צהר" שחזרו את טקס "עגלה ערופה": אסור שנתרגל לקטל בדרכים

ארגון הרבנים קיים גרסה מעודכנת של הטקס בסמוך למקום בו נהרגה השבוע החיילת מנאש יז'אצו, בתאונת "פגע וברח". הרב סתיו: "יש לנו אחריות על הדם הנשפך בתאונות הדרכים"

חדשות כיפה אורי פולק 16/02/12 10:42 כג בשבט התשעב

רבני "צהר" שחזרו את טקס "עגלה ערופה": אסור שנתרגל לקטל בדרכים
יניב הולצמן ,יחצ, צילום: יניב הולצמן ,יחצ

ארגון הרבנים "צהר" קיים היום (ה') גרסה מעודכנת של טקס "עגלה ערופה", בסמוך למקום בו נהרגה החיילת מנאש יז'אצו, בכביש 66 בצפון. מנאש נהרגה בתאונת דרכים ביום שישי האחרון, סמוך לתחנת הדלק "דור אלון" שבכניסה לקיבוץ הזורע, כשעל פי הערכת המשטרה היא נדרסה לפחות ארבע פעמים בתאונות "פגע וברח".

מניין רבני "צהר" מצפון הארץ ובראשם יו"ר הארגון, הרב דוד סתיו, קיים במקום כנס תפילה וקריאה להקפיד יותר על זהירות מתאונות הדרכים ולמחות על העוול המוסרי הקשה שבתאונת "פגע וברח". ב"צהר" בחרו לקיים מעין טקס "עגלה ערופה", אמנם מבלי לשחוט עגלה, אך בכוונה "לעורר את תשומת לב המנהיגות הציבורית ולבבות הצבור כי אין מציאות כזו שדם נשפך סתם והציבור לא עושה על כך תשובה".

"התורה מציבה קביעה מוסרית בלתי מתפשרת, שכולנו, דתיים, מסורתיים ויהודים חילוניים, חייבים לאמץ: יש לנו אחריות על הדם השפוך", אומר היום הרב סתיו. לדבריו, "יש לנו אחריות על הדם הנשפך בתאונות דרכים, יש לנו אחריות על דם הצעירים הנשפך בקטטות מטופשות, על הנשים הנרצחות על ידי בעליהן. יש לנו אחריות על הדם הנשפך במעשי רצח הממלאים את דפי העיתונים".

"כשמדובר בחיי אדם, אי אפשר להתנער מאחריות. מושג האחריות משתנה. גם אחריות עקיפה מהווה אחריות. אי הידיעה עצמה על הסיכון המרחף על חייו של פלוני אלמוני, מהווה סוג של אשמה", הסביר הרב סתיו. גם הרב רפי פוירשטיין, חבר הנהלת הארגון, סבור כי "אסור שנתרגל ואסור שנגיד 'זה חלק מהחיים'. כולנו צריכים לקחת אחריות כשדם נשפך".

(צילום: יניב הולצמן ,יחצ)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן