רבני "צהר" נגד הפרטת הקרקעות של נתניהו

בעלון התנועה כותב הרב יובל שרלו כי הרפורמה אותה מקדם ראש הממשלה "מסכנת ללא ספק את אופייה של המדינה היהודית"

חדשות כיפה אורי פולק 01/05/11 00:00 כז בניסן התשעא

רבני "צהר" נגד הפרטת הקרקעות של נתניהו

ארגון רבני "צהר" מביע התנגדות רשמית לרפורמה בתחום התכנון והבנייה שמקדם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בעלון התנועה שהתפרסם השבת, כותב הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, כי הכוונה לאפשר לכל אדם לרכוש את קרקעות מנהל ישראל עשויה להוביל לאובדן האחיזה הלאומית בקרקע בישראל.

"הרפורמה בקרקעות שמטרתה העברתן לידיים פרטיות מסכנת ללא ספק את אופייה של המדינה היהודית היחידה בעולם", מציין הרב שרלו. לדבריו "גם האפשרות הניתנת לתושבי חוץ לקנות קרקעות בלב ישראל, מהווה העברת הבעלות על הקרקעות מהעם היהודי לעשירי העולם. החלטתה השערורייתית של קק"ל, זו המופקדת על קרקעות העם היהודי, לגרום לכך כי הבעלות על קרקעות אלה תהיה לכל המרבה במחיר, אך מעצימה זאת".

"הרפורמה בקרקעות איננה חברתית, אינה סביבתית ואינה יהודית. המאבק נגדה חייב להיות מאבק כולל, וזו גם הזדמנות מיוחדת לשילוב כוחות בין תנועות שבדרך כלל אינן משתפות פעולה", מציין הרב שרלו, שמסביר כי לדעתו הפרטת הקרקעות "תחזיר אותנו לימי הפיאודלים, בעלי האחוזות והפריצים, כאשר שאר אזרחי מדינת ישראל ישובו למעמד האריסים והצמיתים".

לטענתו של הרב שרלו, הרפורמה אותה מקדם ראש הממשלה עשויה להוביל לנזקים נוספים גם בתחום הסביבתי, נזקים שאינם נגרמים כיום מפני שהקרקעות מוגנות יותר תחת חוקי המנהל. "תקנות אלה אומנם מעכבות לא פעם תוכניות פיתוח, אולם הן שומרות על האזרחים בטווח הארוך".