רבני צהר: לא נקיים חתונות באולמות ללא תקן

כלקח מאסון "ורסאי" הכריזו בארגון הרבנים כי מעתה ואילך יסרבו להשיא זוגות באולמות רעועים הבנויים בשיטת ה"פל-קל"

חדשות כיפה 29/05/11 10:30 כה באייר התשעא

רבני צהר: לא נקיים חתונות באולמות ללא תקן
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

כלקח מאסון "ורסאי", אולם האירועים שקרס באמצע חתונה וגבה את חייהם של 23 מאורחי החתונה, הכריז ארגון רבני "צהר", כי רבני הארגון יסכימו להשיא זוגות רק באולם מסודר הנמצא תחת פיקוח.

ב"צהר" החליטו על היוזמה החדשה לאור הפרסומים בשבוע האחרון על כך שלמרות הזמן שחלף, בישראל ישנם עוד מבנים רבים הבנויים בשיטת ה"פל-קל" המסוכנת ובהם גם אולמות אירועים - דורשים רבני צוהר שלא לאפשר לרשום לנישואין זוגות המתחתנים באולמות שלהם אין את כל האישורים הנדרשים. על פי היוזמה, זוג אשר ירצה להירשם לנישואין יצטרך כתנאי לרישום להתחתן באולם מוסדר, ולהראות כי האירוע יתקיים במקום שנמצא בפיקוח הרשויות המוסמכות, ובעל האישורים המתאימים לקיום אירוע מסוג זה.

"המטרה היא שאסון מזעזע כאסון ורסאי לא יחזור על עצמו חלילה. כרבנים המובילים ומסדרים חופה וקידושין מדי ערב בעשרות אולמות אירועים ברחבי הארץ אנו רואים לעצמנו חובה ואחריות להתריע בפני הסכנה ממאות מבנים הבנויים עדיין בשיטת ה"פל-קל" המסוכנת ובהם גם אולמות אירועים - ולעשות את מה שניתן מבחינתנו כדי לדאוג לשלומם וביטחונם של אלו אשר באים לעסוק במצוות שמחת חתן וכלה", מסבירים ב"צהר". הרבנים שיגרו בסוף השבוע מכתב דחוף לשר התעשייה המסחר והתעסוקה, שלום שמחון, ודרשו ממנו להיכנס בעובי הקורה כדי להביא את הסוגייה לסיומה המהיר.

"אנו שמחים ומברכים כמובן על כל זוג חדש שמקים בית בישראל, אך נחרדנו לשמוע כי גם כיום, עשר שנים מאז האסון הקשה בחתונה באולמי ורסאי, אולמות אירועים רבים ברחבי הארץ עודם בנויים בשיטת הפל-קל המסוכנת שלצערנו גרמה בעבר אבידות בנפש", כותבים הרבנים לשר שמחון.

לדבריהם, "התורה מחייבת אותנו בשמירה יתרה על חיינו - "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". מתוך דאגה לשלומו ובריאותו של הציבור, ומתוך ראיה אמונית של קדושת החיים - בייחוד באירועים שבהם מוקם בית חדש בישראל והציבור עסוק במצוות שימוח חתן וכלה - על הרשויות בכלל וכמי שאמון על רישוי עסקים ואולמות אירועים בפרט, להיכנס בעובי הקורה ולהביא להסרת המפגעים מאולמות האירועים. אנו קוראים לך לסיים לאלתר את אפיון המקומות בהם עדיין מצויה שיטת ה'פל-קל', לפעול לסגירתם המיידית ולפתיחתם מחדש רק לאחר חיזוק שיפוץ המבנים שיעמדו בכל התקנים המחמירים ביותר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן