רבני "צהר" חיזקו את נתניהו לקראת נאומו באו"ם: אמור להם את האמת

ארגון הרבנים שיגר מכתב חיזוק לראש הממשלה בנימין נתניהו, לרגל נאומו מול מועצת האו"ם ובעקבות ההכרזה על מדינה פלסטינית. הרבנים הזהירו לבל "יתקפל" נתניהו מ"רוח החולשה של העם"

חדשות כיפה אורי פולק 19/09/11 13:28 כ באלול התשעא

רבני "צהר" חיזקו את נתניהו לקראת נאומו באו"ם: אמור להם את האמת
Patrick Gruban-cc-by, צילום: Patrick Gruban-cc-by

ארגון רבני "צהר" שיגר היום (ב') מכתב חיזוק ותמיכה לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת לרגל נסיעתו לארה"ב ונאומו הצפוי מול מליאת האו"ם, בשל ההכרזה הפלסטינית על מדינה עצמאית. לצד המחלוקת הפוליטית מול עמדותיו של ראש הממשלה, בחרו רבני הציונות הדתית לחזק את עמדתו של נתניהו ולקרוא לו "לומר את האמת" מול האומות המאוחדות.

הרב דוד סתיו, רבה של שהם ויו"ר "צהר", קרא לנתניהו "להתייצב מול אומות העולם ולומר להם את האמת היסודית של עם ישראל והתנועה הציונית ביחס לתהליך השיבה שלנו לארץ ישראל, ולחזון הנביאים להקים במדינת ישראל חברת מופת ההולכת בדרכו של אברהם אבינו "לעשות צדקה ומשפט" ומבוססת על מסורת ישראל והמוסר".

"בכך אנו ממשיכים לתרום לעולם כולו את הבשורה הגדולה של עם ישראל. חזון השלום שלנו מוטמע בכל תפילה, ואנו ממשיכים לקרוא לאויבינו להשכין שלום אמת בינינו", הסביר הרב סתיו. עם זאת, דברי התמיכה לוו גם באזהרה לנתניהו לבל "ייכנע לרוח החולשה של העם" במסגרת דבריו. "אל ירך לבבך, ואל תתפתה לקיצורי דרך ולרפיון רוח. האמן כי עיקר העיקרים טמון בזהות שלנו עצמנו - בזהות היהודית, בצדק החברתי, בחינוך וביחסים שבין אדם לחברו", נכתב לנתניהו.

הרב סתיו מסר היום לכיפה כי המניע למכתב הוא עובדת היותו של נתניהו "שליח של עם ישראל" מול עצרת האו"ם. "האינטרס העליון של כולנו שייצג אותנו בכבוד ויציג את האמת ההיסטורית של עם ישראל והקשר הנצחי שלנו לארץ ישראל. כשמנשבות רוחות פוסט ציוניות חשוב לשדר לרה"מ כי אנו מאמינים בו ומתפללים שיצליח בשליחותו אל מול אומות העולם", אמר הרב סתיו.