רבני פיקוח נפש: "כל מחבל ערבי היוצא מביתו, יש לירות בו ללא חשבונות מיותרים"

עשרות רבנים הגיעו אתמול לכינוס חירום, בו הביעו את עמדותיהם לגבי המצב הביטחוני, וטענו כי אסור ליצור ממשלת אחדות, עם אישים שמצהירים במפורש למסור שטחים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/05/16 11:43 ח באייר התשעו

רבני פיקוח נפש: "כל מחבל ערבי היוצא מביתו, יש לירות בו ללא חשבונות מיותרים"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עשרות רבנים התכנסו אתמול (א') בבית המדרש של האדמו"ר מבוסטון בשכונת הר-נוף בירושלים, עבור מה שהוגדר "כנס חירום למען ביטחון עם ישראל בארץ הקודש".

בכנס השתתפו בין היתר, האדמו"ר מבוסטון - רבי לוי יצחק הורוביץ, רב העיר צפת - הרב שמואל אליהו, רב העיר בני ברק - הרב משה לנדא, ראש מכון המקדש - הרב ישראל אריאל ורבנים נוספים.

בהודעה שפרסמו לאחר הכנס כתבו הרבנים כי אסור לקיים מו"מ על שטחים מעבר לקו הירוק, ולא להגיע בכלל לדיבור על פיתרון של שתי המדינות, "הדרך היחידה לעקור מהשורש את גל הטרור של המרצחים הערביים בארץ הקודש, היא אך ורק על ידי עמידה חזקה של ממשלת ישראל שלעולם לא תקיים משא ומתן על שטחי ארץ הקודש, הבעת חרטה על הנסיגות הקודמות ו'ההצהרה האומללה' של שתי מדינות לשני עמים".

עוד אמרו בכנס כי "שטחי יהודה ושומרון וירושלים, הן כולן חלק מארץ ישראל וחייבים להמשיך לבנות בהם לצורך האוכלוסייה בלי שום הפסק. הרבנים קובעים על פי ההלכה, על שם כוח ההרתעה של כוח הביטחון חשוב יותר מכל קודש".

הרבנים התייחסו גם להתבטאויות "מטופשות", כלשונם, של בכירים בממשלה ובצה"ל הפוגעות לדבריהם בכבודם של עם ישראל וחיילי צה"ל. בכך רמזו כי האמירה של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, שהשווה את ההתנהגות של צה"ל לגרמניה הנאצית, לא הייתה ראויה. הרבנים אמרו כי כל מחבל ערבי, דינו מוות: "כל מחבל ערבי היוצא מביתו מתוך כוונה לפגוע ביהודים - מאבד זכות קיום ויש לירות בו ללא חשבונות מיותרים".

"מי שאינו רוצה לפעול בדרך זו, אין לו לשאת בתפקיד של אחריות ﬠל בטחון ישראל - 'איש הירא ורך הלבב ילך וישוב לביתו'", קובעים הרבנים ומזהירים מפני ממשלת אחדות, "הרבנים מזהירים מפני צירוף לממשלה של אישים ומפלגות המצהירים במפורש על רצונם להאיץ את המשא ומתן למסירת שטחים"