רבני ערים לצהר: מדוע השתמשתם בשמנו ללא רשות

לדברי הרבנים הם מעולם לא הסכימו לפרסום שמם במודעה התומכת בחוק הגיור, שכן הם מתנגדים לחוק. "כואב מאוד שהמצהירים שמשימתם לקרב רחוקים ליהדות, בונים מחיצות ויוצרים מחלוקות קשות בין רבני ישראל"

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 15/09/14 18:21 כ באלול התשעד

רבני ערים לצהר: מדוע השתמשתם בשמנו ללא רשות

כחלק מהקמפיין של רבני "צהר" לקידום רפורמת הגיור, פורסמה בעלוני השבת מודעה למתנגדי המהלך בשאלה "מתנגדי הגיור, על מי מהרבנים אתם לא סומכים?", כשברקע מתנוססים שמותיהם של רבני ערים בצירוף הערים בהן הם מכהנים. כזכור על פי הרפורמה המוצעת כעת לאישור, הרכב דיינים בראשות רב עיר יוכל לשמש כהרכב רבני הדרוש לצורך גיור ולאחר מכן תיק הגיור יועבר לאישור סופי של הרבנות הראשית.

במכתב בהול שנשלח על ידי הרב יהושע כ"ץ, רב העיר מעלה אדומים, לארגון "צהר". ביקש הרב, המייצג לדבריו מספר רבנים ששמם הופיע במודעה, להבהיר כי דעתם בנושא רפורמת הגיור לא השתנתה, והשימוש בשמם כחלק מהניסיון לקדם רפורמות אלו הוא פסול. כמו כן דורשים הרבנים כי "צהר" תפרסם מודעת התנצלות והבהרה באותו היקף בו פורסמה המודעה הראשונה.

(המודעה שפורסמה)

בשיחה לכיפה ביקש הרב כ"ץ להבהיר, כי קיבל פניות מאנשים שחשבו כי שינה את דעתו וכי הוא תומך ביוזמת החקיקה לרפורמה בגיור, זאת למרות שהוא, כאמור, מתנגד לה מכל וכל. "כואב מאוד שהמצהירים שמשימתם לקרב רחוקים ליהדות, בונים מחיצות ויוצרים מחלוקות קשות בין רבני ישראל. ולדעת רבים וטובים הינם מסכנים עתיד האומה. אולי כוונתם רצויה אבל מעשיהם אינם רצויים". לדבריו, רק על מנת להימנע מחילול ה' הכרוך בפניה לבית המשפט הם נמנעים מלעשות זאת אולם מצפים כי ארגון 'צהר' יפרסם כאמור הודעת הבהרה והתנצלות על שימוש בשמם של הרבנים ללא רשותם וללא ידיעתם.

מארגון 'צהר' נמסר בתגובה: "שמו של הרב כ"ץ כמו שמותיהם של כל רבני הערים בישראל פורסמו כדי להבהיר לציבור הרחב כי חוק הגיור החדש ייתן לרבנים חשובים ומכובדים אלו שאותם הרבנות הסמיכה לשמש כרבני ערים את הסמכות להקים בתי דין לגיור"