רבני יישובים בצפון גינו פעולת "תג מחיר"

הרבנים הגדירו את הצתת המסגד בכפר טובא זנגריה כ"מעשה לא אנושי ולא מוסרי", המנוגד לתורה. בין החותמים: הרב שאר ישוב, הרב יהודה גלעד והרב דוד ביגמן

חדשות כיפה אורי פולק 03/10/11 11:55 ה בתשרי התשעב

רבני יישובים בצפון גינו פעולת "תג מחיר"
תמונת ארכיון - andydr-cc-by, צילום: תמונת ארכיון - andydr-cc-by

רבני יישובים בצפון הביעו היום (ב') מחאה על ביצוע פעולת "תג מחיר" הלילה בכפר טובא זנגריה, סמוך לראש פינה שבאצבע הגליל. מדובר בפעם השנייה בה יהודים פוגעים במסגד הנמצא בתוך תחומי הקו הירוק, שכן מרבית פעולות "תג מחיר" כווונו אל מסגדים ואתרים מחוץ ליהודה ושומרון. לפני כשנה רוססו כתובות "תג מחיר" על קירות מסגד בכפר איבטין, סמוך לכפר חסידים, באירוע דומה.

בעקבות הפעולה כותבים כ-11 רבני ישובים באזור הצפון כי מדובר במעשה חמור וכי הם מתנגדים לו בכל תוקף. "אנו, רבני ישובים באזור הצפון, מקווים כי מעשה זה לא בוצע על רקע לאומני, אך אם יתברר כי יהודים ביצעו זאת במסגרת תג מחיר, אנו מגנים זאת בכל תוקף. מעשה זה אינו אנושי, אינו מוסרי ובוודאי שאינו מתיישר לא עם תורת ישראל, ולא עם ההלכה היהודית וערכיה", כותבים הרבנים.

לדבריהם, "אין מקום למעשים מסוג זה בכל ימות השנה בכלל ובעשרת ימי תשובה בפרט. בימים שאנו מתפללים להופעת מלכות ה' בעולם, יש להרבות בקידוש השם ולא בחילולו".

בין הרבנים שחתמו על הקריאה נמנים הרב שאר יישוב כהן, הרב הראשי של חיפה לשעבר, הרב יהודה גלעד, רב קיבוץ לביא, הרב חיים בורגנסקי, רב היישוב מצפה הושעיה, הרב רונן לוביץ', רב קיבוץ ניר עציון, הרב מרדכי זמיר, רב עמק יזרעאל, הרב אסי בלנק, רב קיבוץ עין הנציב, הרב משה שפטר, רב קיבוץ טירת צבי, הרב שמואל ריינר ממצפה נטופה, הרב דוד ביגמן, ראש ישיבת מעלה גלבוע, הרב אביה רוזן, ראש מדרשת עין הנציב והרב יוסי סלוטניק מהקיבוץ הדתי מעלה גלבוע.