רבני "הר עציון" קוראים להסגיר מבצעי פעולות "תג מחיר"

הרב אהרן ליכטנשטיין והרב יעקב מדן, מראשי ישיבת "הר עציון", מגנים במכתב חריף את פעולות "תג מחיר" וקוראים לתושבי יהודה ושומרון "למסור כל מידע העשוי לסכל את הפעולות"

חדשות כיפה אורי פולק 19/09/11 11:02 כ באלול התשעא

רבני "הר עציון" קוראים להסגיר מבצעי פעולות "תג מחיר"
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אהרן ליכטנשטיין והרב יעקב מדן יוצאים היום (ב') במתקפה גלויה נגד מבצעי פעולות "תג מחיר": במכתב חדש עליו חתומים הרבנים, מראשי ישיבת "הר עציון" שבאלון שבות, קוראים הרבנים להסגיר את האחראים על ביצוע פעולות "תג מחיר" על מנת לסכל את התופעה.

במכתב קוראים הרבנים לתושבי יהודה ושומרון למסור כל מידע שיכול לסייע במניעת אירועי פעולות נקמה נוספות של פעילי ימין קיצוני. "אנו מגנים את המעשים המכונים בשם "תג מחיר" נגד צה"ל, נגד מסגדים ונגד ערבים חפים מפשע. מעשים אלו פסולים לחלוטין מבחינה מוסרית, ומבחינה לאומית ומסכנים את כלל ההתיישבות", כותבים הרבנים במכתבם.

עוד טוענים הרבנים מכתבם נועד "לחזק את ידי צה"ל בפעולותיו נגד ההפקרות הנפשעת החותרת תחת בסיס קיומנו כאן". הם הוסיפו וקראו "לכל אדם, ובעיקר לתושבי יהודה ושומרון, לעשות ככל יכולתם על מנת למנוע מעשים מכל וכל, ולמסור לקציני הביטחון של המועצות כל מידע העשוי לסכל פעולות של 'תג מחיר'".

הרב מדן הוסיף כי "מבצעי הפעולות הללו חצו כל קו אפשרי ועל כן נדרשנו לניסוח המכתב על מנת לדאוג שהדברים הללו יפסקו מיד". לדבריו, "צה"ל ואנחנו עובדים בשילוב ידיים מיום שקמה ההתיישבות, ולא ייתכן שהשותפות הזו תופר על ידי מעשים כאלה".