רבני "הקו" במתקפה על תוכנית הלימודים בתנ"ך: "מסולפת ומקולקלת"

הרבנים ליאור, נבנצל, שטרנברג וצוקרמן תקפו את תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך וטענו כי היא "מהווה בגידה ושקר במסורת ישראל. יש כאן סכנת נפשות רוחנית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/07/12 17:26 יט בתמוז התשעב

רבני "הקו" במתקפה על תוכנית הלימודים בתנ"ך: "מסולפת ומקולקלת"
יחצ, צילום: יחצ

רבנים בציונות הדתית ובראשם הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון, הרב אביגדור נבנצל, הרב מרדכי שטרנברג והרב יהושע צוקרמן, שיגרו היום (ב') מכתב למנהלי המוסדות ולמורים בתנ"ך במנהל לחינוך דתי, נגד תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך.

הרבנים כתבו כי "אנו מוצאים לנכון לפנות אליכם בעקבות מידע שראינו אודות התכנית החדשה ללימודי התנ"ך בבתי הספר הממ"ד. התנ"ך הוא יסוד אמונתנו: תורה מסיני שניתנה מפי הגבורה על כל מצוותיה שנצטווינו לדורות עולם. וספרי הנבואה הכל מיד ה' ברוח הקודש, בהם ההתבוננות הראויה על האירועים כדי ללמדנו את גודל השגחת ה' על ישראל ועל הנבראים כולם".

"הגישה ללימודים אלה טעונה ידיעה ברורה שלא לומדים 'סיפורי מקרא' או ספר היסטוריה ולא ספרות אלא מאורעות שאנו אמורים להתחנך עליהם וליישמם בחיינו עלי אדמות", ציינו הרבנים, שהוסיפו כי "בתכנית הלימודים המיועדת אין הדגשה על תכלית הלימוד הזאת. וגרוע מזה, ישנן מגמות וגישות שאינן תואמות את השקפת חז"ל תוך סילוף וגילוי פנים בתורה שלא כהלכה, שביסודן עומדות השקפות עולם מקולקלות".

לדברי הרבנים, "אנו פונים אליכם: אנא נהגו במשנה זהירות, וכן אל תחששו להביע את הסתייגותכם ומחאתכם, כי הדברים נוגעים בחינוך הנוער, ויש כאן סכנת נפשות רוחנית, ובנפשנו הדבר. אנו מקווים מאוד שתקדישו מזמנכם למעקב ולטיפול בנושא חשוב זה וחפץ השם בידכם יצלח. עלו והצליחו ובחינוך דורות ישרים תבורכו".

"הזדעזענו זעזוע עמוק לגלות שחלק מהמאמרים ויחידות הלימוד המופצים באתר של החמ"ד נגועים בביקורת המקרא ובמבט קלוקל על אישי התנ"ך הקדושים, מבט מגובה עיניים טרוטות", טענו הרבנים במכתבם, וציינו כי הם סבורים "שדרך זו לפרש את התנ"ך, שהוא קודש הקדשים של האומה הישראלית כולה, מהווה בגידה ושקר במסורת ישראל".

"לא נוכל להשלים בשום אופן בצורת לימוד נטולת יראת שמים, המציגה פרשנות של חול ושל גויים. אמנם הרבה חומרים נמחקו מהאתר אבל הבאת חומרים פסולים כאלה מעידה על הכוונות האמיתיות של מחברי התכנית", הוסיפו הרבנים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן