רבני הבית היהודי לוחצים על בנט: להשאיר את תיק הדתות בידי המפלגה

ביממה האחרונה מופעלים על נפתלי בנט לחצים להשאיר את תיק הדתות בידי הבית היהודי, בין היתר על ידי רבני המפלגה. "נעשו שינויים משמעותיים. אסור שזה ירד לטמיון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/03/15 09:49 כח באדר התשעה

רבני הבית היהודי לוחצים על בנט: להשאיר את תיק הדתות בידי המפלגה
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

לאחר ספירת הקולות, וקבלת רשימת המנדטים הסופית, מתחילים במפלגות השונות לגבש צוותי משא ומתן, ולערוך דיונים על אודות התיקים אותם הם יהיו מעוניינים לקבל.

בבית היהודי מעוניינים כפי הנראה לקבל תיק בכיר ליו"ר המפלגה נפתלי בנט, וכן שני תיקים נוספים לאורי אריאל ולאיילת שקד, שמוצבת במקום השלישי במפלגה המשותפת - הבית היהודי תקומה. במהלך הבחירות טענו בבית היהודי כי הם מעוניינים בתיק ביטחון הפנים לשקד, אך ייתכן כי בעקבות תוצאות הבחירות דברים ישתנו. ישנן בנוסף הערכות מסוימות כי בנט מעוניין בתיק החוץ.

אחד התיקים המשמעותיים ביותר, עליו ילחמו כפי הנראה הבית היהודי והמפלגות האחרות, הוא תיק הדתות, שהיה עד עתה בידיו של נפתלי בנט, כשסגן השר הרב אלי בן דהן שולט בפועל במשרד. ההערכה היא כי ש"ס מעוניינים בתיק הדתות, ואם יכנסו למשרד, הם יבטלו שינויים שנעשו במשרד בשנתיים האחרונות, ביניהם בין היתר חוק צהר והחלטת הממשלה בנושא חוק הגיור.

רבנים בכירים, המזוהים עם הבית היהודי, עושים ביממה האחרונה מאמצים לשכנע את בנט להילחם על התיק, כשהם מסבירים כי מדובר בתיק מהותי לציונות הדתית, וכי החרדים יבטלו כל הישג של הציונות הדתית בשנתיים האחרונות במשרד.

"הרב אלי בן דהן והבית היהודי ביצעו שינויים משמעותיים במשרד הדתות, וכל השינויים הללו ילכו לפח אם ש"ס יכנסו במקומם. משמעותי מאוד לתחום הדת והמדינה שהתיק הזה ישאר בידי הציונות הדתית", אומרים גורמים בכירים ל'כיפה'.

הרב אמנון בזק, מרבני ישיבת הר עציון, התייחס אף הוא לנושא הבוקר. בסטטוס שכתב בדף הפייסבוק שלו, הוא קרא לבית היהודי להיאבק על התיק.

"אם יש נושא אחד שעליו 'הבית היהודי' צריך להיאבק בכל מחיר במשא ומתן הקואליציוני, הוא להשאיר בידיו את התיק היחיד שבו הוא ביצע מהפכה של ממש ברוח ציונית-דתית, שעלולה לרדת לטמיון אם הוא יחזור לידיה של ש"ס - תיק הדתות", כתב הרב בזק.

"הנגשת שירותי הדת בישראל, מניעת שחיתויות והפסקת הדרת רבנים ודיינים ציוניים הן חלק מהמפעל שרק הבית היהודי יוכל להמשיך ולקדם, במיוחד מול רבנות ראשית המשמשת כזרוע המבצעת של המפלגות החרדיות, שאינן מהססות מלהכריז ש"לראשון לציון נמאס מהרב בן דהן"”, הוסיף הרב.

"שני גלים גרמו לכך שהבית היהודי "התרסק" (מילה שהתקשורת מיהרה להצמיד לבנט, ולא ללפיד שהתרסק הרבה יותר או לדרעי שהתרסק באופן דומה): הגל השני נבע מן החשש של הקמת ממשלת שמאל; שום קמפיין לא היה עוצר אותו, ועל כן אין הוא צריך לעורר חשבון נפש”.

"אולם הגל הראשון נבע מכישלונו של קמפיין שהתמקד יותר מדי בניסיון לגייס קהלים חדשים (וכנראה לא צלח), והזניח את הבסיס המרכזי שעליו הוא יושב - ציבור המבקש לקדם את ערכי הציונות הדתית. את זאת יש לתקן. יש חשיבות להיאבק גם על תיקים כמו משפטים או חינוך, אך תיק הדתות (שניתן להמשיך ולהחזיק בו כסגן שר ולא על חשבון תיקים אחרים) הוא היחיד שבו הזהות הציונית-דתית של המחזיק בו היא כל כך חיונית”, סיכם הרב בזק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן