רבני "דרך אמונה" מתנגדים ל´הסדרה´ של הבית היהודי

ארגון רבני "דרך אמונה" מביע את עמדתו ביחס לפינוי עמונה "הסכם שנעשה על ידי מפלגות בממשלה, איננו משנה את האמת הברורה, אין מקום לפשרות בנושא ארץ ישראל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/12/16 10:06 יא בכסלו התשעז

רבני "דרך אמונה" מתנגדים ל´הסדרה´ של הבית היהודי
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

"עקב האיום לגרש יהודים מנחלתם בארצנו אנו באים בקוצר מילים לברר את האמת הברורה והמוחלטת על פי תורת ד" כך נכתב בהודעה שהוציאו הבוקר איגוד רבני "דרך אמונה".

על המכתב חתומים הרב דב ליאור, רב העיר קריית ארבע, הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, הרב חיים שטיינר, ישיבת מרכז הרב, הרב אליקים לבנון, רב השומרון, הרב דוד חי הכהן, ראש מוסדות אורות התורה והרב ברוך אפרתי, יו"ר דרך אמונה.

"ארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל מאז שבועת ד' לאבות ולדורי דורות. כאן נבנו מקדשי ישראל, כאן ניבאו הנביאים הגדולים שכל העולם יודע על קדושתם. כאן נכתבו התהילים הנאמרים יום יום על ידי אלפים ורבבות מבני ברית וגם משאינם בני ברית" כתבו הרבנים.

"הארץ נגזלה מאתנו בכוח על ידי גויים. מעולם לא ויתרנו עליה ולא החלפנו אותה בארץ אחרת, ועל כן כל העמים שכבשו אותה והושיבו בה נוכרים, הם הגזלנים. אנו הבעלים האמתיים, ולא להיפך. כל קביעה אחרת היא שקר שאין לו רגלים. עקירת ישובים מהארץ הוא חטא ופשע שאין לו שום הצדקה. מעשים אלו מלווים בגזל וחמס של משפחות שלמות, אנשים נשים וילדים, אשר התיישבו ברשות הממשלה, ומסרו עשרות שנים מחייהם לבנות חיים מתוקנים בארץ".

"עד היום טרם בא פתרון ליושבי גוש קטיף שנעקרו בכוח הזרוע בהבטחות שווא לפני 12 שנה. ההבטחות של היום לדאוג לתושבי עמונה אין בהם אמון יותר ממה שהבטיחו ולא קיימו עד היום. הסכם שנעשה על ידי מפלגות בממשלה, איננו משנה את האמת הברורה שכל הנאמן לד' ולעמו לא יזוז ממנה לעולם. אין מקום לפשרות בנושא ארץ ישראל, ופשרות הרי הן בבחינת 'לא הודה בארצו'".

(צילום: דרך אמונה)