רבני ברסלב נגד הנשים המגיעות לאומן: פוגעות בקדושת התפילות

איגוד הרבני ומשפיעי ברסלב ו'משמרת הקודש אומן' מבקשים מנשים לא להגיע לאומן וטוענים כי הן מפריעות לגברים להגיע להתעלות רוחנית. עוד הם טוענים כי "כל התיקונים וההבטחות בקשר לקיבוץ הם אך ורק לגברים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/09/14 09:16 כג באלול התשעד

רבני ברסלב נגד הנשים המגיעות לאומן: פוגעות בקדושת התפילות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הדרת נשים נוסח אומן. אלפי חסידי ברסלב עושים את דרכם בימים אלו, ובשבוע הקרוב, לעבר קברו של רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן שבאוקראינה אך יש גם מי שלא מוזמן, ואפילו נדרש שלא להגיע, כך מתפרסם בmynet.

איגוד רבני ומשפיעי ברסלב ו'משמרת הקודש אומן' פרסמו בימים האחרונים הודעה במוסדות ברסלב בו התבקשו נשות החסידות שלא להגיע לאומן לראש השנה, הנחשב כחג המשמעותי ביותר מבחינת החסידות. לטענתם בשנים האחרונות התפתחה תופעה של טיסת נשים לאומן לפני ראש השנה המוגדרת מבחינתם 'הפרעה רוחנית עצומה' ועל פיהם נוכחות נשים באומן בזמן ראש השנה עלולה להביא לפגיעה בקדושת התפילות וההתעלות הרוחנית של העולים לקבר.

בשנים האחרונות כאמור מתפתחת תופעה בה נשים טסות לקראת ראש השנה לציון קברו של רבי נחמן מברסלב, זאת לעומת שנים עברו בהן הנשים היו טסות במועדים אחרים לאומן, ובראש השנה נהוג היה כי רק גברים היו מגיעים לציון.

החתומים על המכתב התייחסו לתשתיות הבעייתיות במקום ולצפיפות בכבישים ובדרכים לציון הקבר וטענו שאינם מאפשרים בניית דרכים נפרדות לנשים ולגברים. "אם בשנים עברו נשים עדיין לא העזו להראות את עצמן ברחובות ונחבאו ונטמנו בביתן ובפינתן בכל ימי הקיבוץ, הרי שלאחרונה, לאחר שכבר הורגלו לבוא לשם, העיזו אף לפרוץ גדרים נוספים והגענו למצב שלדאבוננו נפרצו כל החומות והגדרים לגמרי ואין פוצה ומצפצף".

בניסיון לשכנע את הנשים שלא להגיע, כתבו הרבנים כי "כל התיקונים וההבטחות בקשר לקיבוץ, הם אך ורק לגברים ולא לנשים", ואף קראו לגברים הנתקלים בנשים המעוניינות להגיע לאומן להסביר את חומרת הבעיה בדרכי נועם, “אך באם יש תגובה נגדית, אין להיכנס בשום טוען ונטען רק להבהיר להן בצורה ברורה שהן פורצות גדר ומכשילות את הרבים".