רבני בית שמש: אלי כהן הוא המועמד הראוי ביותר

רבני הקהילות בבית שמש פרסמו גילוי דעת, בו הם תומכים במועמד החילוני אלי כהן: "לאחר שדרשנו חקרנו ובדקנו את הנושא, אנו מביעים את דעתנו כי אלי כהן הוא המועמד הראוי ביותר"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/10/13 17:41 כז בתשרי התשעד

רבני הקהילות בבית שמש פרסמו היום (ג‘) מכתב גילוי דעת, בו מבהירים את דעתם על ראש העיר הבא.

"אנו קוראים לכל יחיד, איש ואישה לפעול לבחירת ראש עיר שלא יטה משפט, וידאג לצורכי כל תושבי העיר כולם - ספרדים, אשכנזים, דתיים, חרדים, חילונים, עולים חדשים וותיקים - ברוח הכלל הגדול שבתורה "ואהבת לרעך כמוך". אלי כהן הוא המועמד הראוי ביותר", כותבים הרבנים.

על המכתב חתומים הרבנים: הרב אליהו איתן, הרב בועז מורי, הרב דוד בגנו, הרב דניאל דרייר, הרב חיים סולובייצ'יק, הרב יונתן רוזנצוייג, הרב יצחק עמיאור, הרב יצחק רונס, הרב מנחם קופרמן, הרב ניר ורגון, הרב נעם ממן, הרב רפאל רונס, הרב שלום קורץ.

עוד כותבים הרבנים במכתב כי "לאחר שדרשנו חקרנו ובדקנו את הנושא, אנו מביעים את דעתנו כי אלי כהן הוא המועמד הראוי. אלי ידאג לקיומם ופיתוחם של החיים התורניים בכל בית שמש ולשימור חיי הקהילות הדתיות בעיר. כבר אמרה תורה: "מדבר שקר תרחק", לכן אנו מבקשים להבהיר, שבניגוד לדברי השקר שהופצו בעיר בימים האחרונים, אלי כהן התחייב בפנינו פעמים רבות שלא ישנה את צביונה היהודי מסורתי של העיר, לא יפעיל תחבורה ציבורית בשבת, וגם בהליכותיו כראש עיר הוא יכבד את קדושת השבת בפרהסיא".

"אני אדם מסורתי, וכל חיי הייתי גאה לנהוג על פי הערכים היהודיים. היהדות חשובה לי, גם בלא שום קשר לבחירות. לכן, לכבוד גדול הוא לי לקבל את התמיכה המפורשת של הרבנים“, אומר אלי כהן, "אמרתי כל הזמן את אותם הדברים, ואני חוזר ואומר אותם: אני מתכוון לנהל את העיר בשוויוניות ובהגינות, תוך שמירה על הצביון המסורתי של בית שמש. אני יודע שאנשיו של אבוטבול בלחץ, הם רואים את התקווה של הציבור ואת התמיכה שלו בשינוי ולכן הם מעלילים עלילות שונות ופוגעים בכך בקהל גדול של שומרי מסורת בעיר. למרות זאת, לא נרתע ולא נחת, נמשיך בדרך האמת כדי להביא שינוי לעיר, להביא מקצועיות, שקיפות והגינות, להביא שירות ראוי לתושב, ולרומם את בית שמש למקום הראוי לה".