רבני בית הלל נגד שטרן: ביזוי תלמיד חכם והשמצה אישית

רבני בית הלל יוצאים נגד ח"כ אלעזר שטרן בחריפות בעקבות דבריו נגד הרב שמואל אליהו. "לעקור מן השיח הציבורי את דפוס הפעולה של גינויים אישיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/09/14 17:15 ז באלול התשעד

רבני בית הלל נגד שטרן: ביזוי תלמיד חכם והשמצה אישית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מחאה מבית: רבני בית הלל, הנחשבים מהתומכים בחלק מחוק הגיור של חבר הכנסת שטרן, יוצאים נגדו בחריפות בעקבות דבריו נגד הרב שמואל אליהו הבוקר (ג'). בהודעה שהוציאו כתבו הרבנים "כינויו של ח"כ אלעזר שטרן כלפי הרב שמואל אליהו הם ביזוי תלמיד חכם והשמצה אישית, שממקומם לא יכירם בדיון ציבורי".

"יש לעקור מן השיח הציבורי את דפוס הפעולה של גינויים אישיים לכל החלוקים על הדובר, ללא קשר עם זהות השני הצדדים”, מבהירים הרבנים. "אין זה סוד כי חלוקים אנו עם הרב שמואל אליהו בנושאים מסוימים, וביניהם הצעת הממשלה בנושא הגיור. מחלוקות חכמים הן נשמת אפה של תורתנו, ושבעים פנים לה. אך תמיד יש לשמור על כבודו של כל אדם, ובוודאי בכבודו של רב. בחודש הרחמים והסליחות, שפה עדינה ודיון תוך כבוד מתאימים לעם המתקרב ליום הדין".

מאז הבוקר נשמעים גינויים חריפים לדבריו של חבר הכנסת אלעזר שטרן שכינה את הרב שמואל אליהו 'שמוליק' ו'סטודנט לגמרא'. "אנחנו עובדים על החוק למעלה משנה ודיברנו עם הרבה רבנים, רבנים גדולים. אבל כנראה שלחלק זה לא בדיוק נחה דעתם שהם לא נמנים על אותם רבנים או הם לא נבחרו לרב ראשי לישראל או שהם רוצים להיבחר פעם, או שהם נתקעו בצפת. תאמין לי אני לא מבין", אמר שטרן.

לגבי האמירה 'נתקעו בצפת' הבהיר שטרן את דבריו ואמר "כן, שמוליק אליהו..." ומיד תיקן אותו ליבסקינד ואמר "אתה מתכוון 'הרב שמואל אליהו'" ועל כך ענה שטרן "אני מתכוון לשמוליק אליהו שקוראים לו גם רב, לצערי. רב שמתעסק בפוליטיקה והכפשות ובגזענות ובשקרים ובריצה לתקשורת, אתה רוצה תקרא לו רב, בעיני הוא היה סטודנט לגמרא".