רבני בית הדין בלונדון לרבנות הראשית: לא נכיר במתגיירים בעקבות חוק הגיור

חיזוק למתנגדי חוק הגיור. רבנים בכירים בלונדון הזהירו כי לא יכירו בגיורים מישראל אם חוק הגיור יאושר. הרב לאו: "איך המדינה תיראה אם רבנים בעולם יודיעו שיפסיקו להכיר בגיורים מישראל?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/14 16:03 טו באלול התשעד

רבני בית הדין בלונדון לרבנות הראשית: לא נכיר במתגיירים בעקבות חוק הגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעולם חוששים מחוק הגיור? רבני בית הדין בלונדון הודיעו לרבנות הראשית כי לא יכירו בגיורים מישראל אם חוק הגיור יעבור. כזכור, במסגרת חוק הגיור מוצע לאפשר לכל רב עיר להקים בית דין לגיור, והרבנים הבכירים מזהירים כי לא יכירו ביהדותם של גיורים מבתי דין כאלו.

הרב הראשי דוד לאו, המתנגד לחוק הגיור, יצא לבריטניה במטרה לדון בסכסוך במסגרת כינוס רבנים ומזהיר מפני קרע בין ישראל לקהילות יהודיות בעולם, כך מתפרסם בynet. לדבריו "רבני העולם האמינו תמיד שדווקא מדינת ישראל היא שתשמור יותר מכל מדינה אחרת על הנושא החשוב והעדין של הגיור. הם לא האמינו שאי פעם יצטרכו לשקול האם להכיר בתעודות שיגיעו מישראל".

"הרבנים הביעו בפני את הזעזוע שבהפקעת האחריות של הגיור מהרבנות הראשית", אמר הרב לאו וקרא לעצור את חוק הגיור. “הממשלה עושה כאן צעד מסוכן מאוד. אנחנו הולכים לכיוון מסוכן וחסר אחריות לעתידה היהודי של מדינת ישראל. איך המדינה שלנו תיראה אם רבנים אכן יודיעו כי הם יפסיקו להכיר בגיורים מישראל?”.