רבנים קוראים לסירוב פקודה? אסור לחיילים להשתתף בתפיסת ישיבת עוד יוסף חי

הרב דב ליאור, הרב יצחק גינזבורג ורבנים נוספים קובעים בגילוי דעת כי אסור לשוטרים ולחיילים להשתתף בתפיסת ישיבת עוד יוסף חי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/03/15 10:23 יא בניסן התשעה

רבנים קוראים לסירוב פקודה? אסור לחיילים להשתתף בתפיסת ישיבת עוד יוסף חי
דובר צהל, צילום: דובר צהל

שנה לאחר שכוחות צה"ל ומג"ב השתלטו על בית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, יוצאים רבנים בגילוי דעת בו הם קוראים לשוטרים והחיילים האחראים לתפיסת בית המדרש, לסרב פקודה ולהימנע מהשתתפות במעשה זה.

על הכרוז חתומים הרב יצחק גינזבורג, הרב דב ליאור, הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, הרב דוד דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, הרב שמואל טל ראש ישיבת תורת החיים, הרב מיכאל הרשקוביץ ר"מ בישיבת מרכז הרב, הרב דוד דודקביץ רב הישוב יצהר, הרב שמחה שטטנר שליט"א נשיא ישיבת נחלת ישראל והרב יצחק שפירא ראש ישיבת 'עוד יוסף חי'.

"בית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי ביצהר נתפס בידי צה"ל בערב פסח תשע"ד, ומאז הוא משמש כבסיס צבאי, לגודל הצער והחרפה", נכתב בגילוי הדעת.

"לפי תורת ישראל, מעשה זה הוא איסור חמור, הן מצד גזל המבנה מבעליו, הן מצד חילול הקודש ופגיעה בקדושת בית הכנסת ובית המדרש שאינה פוקעת (כמבואר ברמב"ם הלכות תפילה פי"א), והן מצד ביטול התורה בסגירת דלתות בית המדרש (כמו שנאמר על הרשעים ממלכי יהודה). על כן, לפי ההלכה, אסור לכל אחד להיות שותף למעשה זה או לסייע לו, וכל חייל ושוטר, בכל דרגה ותפקיד, צריכים להימנע מכך (כמבואר ברמב"ם הלכות מלכים ג, ח)".

ישיבת עוד יוסף חי ביצהר נתפסה לפני כשנה לאחר מסע הרס של כוחות הביטחון בישוב שגרר עימותים עם התושבים.

לפני כארבעה חודשים האריך שר הביטחון את צו התפיסה של הישיבה בפעם השלישית ותוקף הצו יפוג בעוד כחודשיים, אז צפוי להחליט שר הביטחון האם יחדש את הצו, הנובע מתקנות לשעת חירום מימי הבריטים. הישיבה עצמה ממשיכה ללמוד במבנה זמני.

בישיבת עוד יוסף חי אומרים בתגובה: "בכל דור ודור עומדים עלינו ומנסים להשתיק את קול התורה וב"ה קול התורה ממשיך להישמע. גם בישיבת עוד יוסף חי ממשיכים בעוז ובגאון וקול התורה לא הושתק כלל. לימוד התורה לא תלוי במבנה, ואלימות שלטונית לא תעצור את פעילות הישיבה. בעוד מספר ימים נחוג את חג הפסח ואנו מאחלים לכל ישראל וגם לחיילי צה"ל שיזכו לחרות אמתית, ושיזכו רק להטיב עם עם ישראל. חג חרות שמח".