רבנים צבאיים ישולבו בכל הגדודים הסדירים

כך על פי החלטה של הרבנות הצבאית שהתקבלה בעקבות פיילוט מוצלח שבוצע בפיקוד הצפון. מדובר בהישג משמעותי של הרבנות הצבאית, שמשדרגת בכך את האחיזה שלה בשורות הלוחמים

חדשות כיפה אורי פולק 05/07/11 12:32 ג בתמוז התשעא

רבנים צבאיים ישולבו בכל הגדודים הסדירים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרבנות הצבאית תשלב "רב גדודי" במילואים לכל גדוד לוחם - כך נודע לכיפה. ההחלטה התקבלה לאחר פיילוט מוצלח שנערך בשנתיים האחרונות בפיקוד הצפון, בעקבותיו הוחלט לאמץ את התוכנית לכל גדוד סדיר, החל מחודש אוגוסט הקרוב. מדובר בתקן קבוע לרב שתפקידו בפועל יהיה ללוות את הגדודים בכל שלבי התעסוקה המבצעית, האימונים ואפילו הקרב.

תהליך שילוב הרבנים בגדודים החל כבר בעת מבצע "עופרת יצוקה", בהנחייתו של הרב הצבאי הראשי דאז, הרב אביחי רונצקי, עם שדרוג והקמת מדור "תודעה יהודית" ברבנות הצבאית. תפקיד הרבנים בשטח היה אז, כהיום, ללוות רוחנית את הגדוד, לעודד את רוח הקרב של הלוחמים, לספק תשמישי קדושה לחיילים הדתיים והמסורתיים וליצוק תכנים "תורניים" לעשייה השוטפת.

בגדוד 51 של חטיבת גולני מספרים בהצלחה על שילובו של הרב בעשייה השוטפת. "המג"ד היה בקשר שוטף עם הרב, שהיה ממש חלק מעשי מהחפ"ק שלו", מספר קצין בכיר בפיקוד הצפון לכיפה. לדבריו, "הרבנים שהצטרפו לגדודים הפכו לחלק אינטגרלי מהכוח. היה שיתוף פעולה נדיר, חברי מאוד וקרוב מאוד, בין הרבנים לבין הלוחמים. לא מדובר רק בדאגה לצרכים ההלכתיים כי אם בערך מוסף תרבותי ותורני לכלל החיילים, גם החילונים שביניהם".

תקנון כוח האדם לרבני הגדודים בוצע בהמשך להנחייתו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, לאחר הסכמה מאגף כוח האדם בצה"ל - עד לשדרת הפיקוד הבכירה בצה"ל, כולל הרמטכ"ל. "כולם יודעים כי מדובר במגמה מבורכת. גם אם יש מי שלא נוח להם מהשילוב המאסיבי של רבנים צבאיים בתוך שורות הלוחמים, הרי שבסופו של דבר מדובר במהלך שיש לו תועלת אדירה לרוח הקרב של הלוחמים", אמר הקצין לכיפה.