רבנים צבאיים במילואים תוקפים את הרבצ"ר: "התנהלותו מזיקה לחיילים הדתיים"

בכנס בו השתתפו רבנים צבאיים לשעבר המשרתים במילואים, תקפו הדוברים את מדיניותו של הרב הצבאי הראשי וטענו כי "הרבנות הצבאית רק מזיקה לאורח חייהם הדתי של החיילים הדתיים בצה"ל"

חדשות כיפה אורי פולק 07/02/12 14:17 יד בשבט התשעב

רבנים צבאיים במילואים תוקפים את הרבצ"ר: "התנהלותו מזיקה לחיילים הדתיים"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

רבנים ואישי ציבור השתתפו הבוקר (ג') בכנס שיזמה קרן לה"ב, הפועלת לחיזוק היהדות בצה"ל, זאת במאבק נגד מדיניותו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ. בכנס שהתקיים במלון רמת רחל בירושלים, השתתפו מספר רבנים צבאיים במילואים, אשר התבטאו בפומבי נגד עמדתו של הרבצ"ר.

מובילי הכנס ציינו כי במרכזו יעמוד דיון על נושאי הדת בצה"ל, כולל התנהלות הרבנות הצבאית הראשית. גם סוגיית שירת נשים עלתה לדיון, והמשתתפים, ובחלקם יוצאי הרבנות הצבאית, עסקו בשאלה האם הרבנות ממשיכה כיום את דרכו של הרב שלמה גורן, או שמא היא מדרדרת ומאבדת את דרכה.

לדעת חלק מהדוברים בכנס, הדילמות שהתעוררו לאחרונה בצה"ל בנושא של יחסי צבא-הלכה הביאו לערעור הנהלים שהיו קיימים עקב "הצנחתו" של הרב פרץ לתפקיד מ"האזרחות" ואי הכרתו את המערכת, כלשונם.

הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש המשמש כרב במילואים, אמר בכנס כי "עצם העובדה שהרב פרץ תומך באמירה שבצה"ל המפקדים הם אלה שקובעים - היא חטא". לדבריו, "הרבנות הצבאית מקלקלת לחיילים הדתיים". הרב שלמה גרבצ'יק, רב פיקוד העורף לשעבר, טען כי "השילוב הראוי בצה"ל יהיה שהחייל הדתי יוכל להמשיך את מסורת אבותיו, מסורת הישיבה שלו ומה שחינכו אותו. אם נפגע בדבר הזה נפגע בכל הערכים בלכידות של הלחימה ובעצם בצה"ל עצמו".

גורמים ברבנות הצבאית מסרו בתגובה לכיפה כי "עמדת הרבצ"ר הוצגה לקשת רחבה של רבני ישיבות הסדר וגבוהות וזכתה לתמיכה רחבה מהם, שאר הטענות המעולות בכתבה פשוט מגוכחות ואינם ראויים להתייחסות".