רבנים על חיסול בן לאדן: "באבוד רשעים רינה"

רבנים בציונות הדתית מביעים שביעות רצון מהפעולה הצבאית-אמריקאית שהביאה לחיסולו של רב המחבלים אוסמה בן-לאדן. הרב אליהו: צריך לשמוח מאוד

חדשות כיפה אורי פולק 02/05/11 00:00 כח בניסן התשעא

בתום מצוד שנמשך כעשור, הודיע הבוקר (ב') נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי רב המחבלים אוסמה בן לאדן נהרג בפעולה צבאית אמריקאית בפקיסטאן. בהודעה שנשא לאומה האמריקאית אמר אובמה כי "בלילה כזה, אנחנו יכולים להגיד למשפחות הקורבנות, 'הצדק נעשה'". לדבריו, "ההישג של היום הוא עדות לגדולתה של ארצנו ונחישות העם האמריקאי. זה מוכיח שאמריקה יכולה לעשות מה שהיא מחליטה".

על אף אירועי יום השואה המצוינים היום בישראל, רבים הביעו שביעות רצון מהחיסול המוצלח. ביניהם, גם רבנים בכירים בציונות הדתית, שהביעו בשיחה עם מערכת כיפה שמחה מופגנת מהמהלך. הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", אמר לכיפה כי בהחלט ניתן לשמוח מהחיסול.

גם הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון, שמח מהודעתו של נשיא ארה"ב. "באבוד רשעים רינה", ציטט וקבע כי אפשר לשמוח. רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, אמר כי "צריך לשמוח מאוד מאוד" בעקבות סופו של רב המחבלים, האחראי בין היתר לפיגועי ה-11 בספטמבר בהם נהרגו כ-3000 אזרחים אמריקאיים.

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "מדינת ישראל משתתפת בשמחתו של העם האמריקאי ביום היסטורי זה, של חיסולו של בן לאדן". לדבריו, "זהו ניצחון מהדהד לצדק, לחופש ולערכים המשותפים לכל המדינות הדמוקרטיות שנלחמות כתף אל כתף בנחישות נגד הטרור".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, בירך על החיסול ואמר כי "בן לאדן היה אחד הרוצחים הגדולים בהיסטוריה וסופו לתלייה. זה הישג גדול למערכת הביטחון האמריקאית, זה הישג גדול לנשיא ארה"ב, זה הישג גדול לעולם החופשי".