רבנים נוספים הודיעו כי הם תומכים ברב אליהו

הרב ישראל רוזן, הרב אלישע וישלצקי והרב אליעזר מלמד הודיעו כי גם הם תומכים במועמדות הרב אליהו כרב העיר הספרדי לירושלים. בתוך כך, בסביבתו של הרב אליהו תוקפים: ציפי לבני ואריה דרעי תוקפים את הרב ממניעים שמאלניים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/14 14:44 כו בתשרי התשעה

רבנים נוספים הודיעו כי הם תומכים ברב אליהו
נריה לוי, צילום: נריה לוי

מתרחבת התמיכה ברב שמואל אליהו. קצת יותר מיממה לפני הבחירות לרבנות ירושלים הודיעו הרב ישראל רוזן, הרב אלישע וישליצקי והרב אליעזר מלמד על תמיכתם ברב שמואל אליהו לתפקיד רב העיר ירושלים.

מדובר בתמיכה של רבנים בכירים בציונות הדתית שמצטרפים לכ-40 רבנים שחתמו אמש על מכתב תמיכה ברב אליהו, וכן ברב אביחי רונצקי שהודיע אף הוא על תמיכה ברב אליהו בניגוד לעמדתה הרשמית של המפלגה.

בתוך כך, בסביבתו של הרב אליהו תוקפים בחריפות את שרת המשפטים ציפי לבני ואת יו"ר ש"ס אריה דרעי לאחר שהשניים חברו לטענת המקורבים ותקפו יחד את הרב אליהו.

אתמול פרסמה שרת המשפטים ציפי לבני הודעה נגד הרב אליהו ולאחר מכן החלה להתקשר לחברים בגוף הבוחר בניסיון לשכנע אותם לתמוך ברב עמאר. לאחר שהקולות הליברלים בקרב חברי הגוף הבוחר וסיעת 'ירושלמים' הודיע על תמיכה ברב עמאר, שחרר דרעי את ההוראה להצביע לרב עמאר.

בראיון שהעניק אתמול חיים כהן מקורבו של דרעי לרדיו קול חי הוא סיפר כי ההחלטה להמתין עם ההודעה על תמיכה ברב עמאר נועדה על מנת שלא לפגוע בבוחרים הדתיים והליברליים של הרב עמאר.

כהן שנשאל בראיון טרם הודעת דרעי על תמיכה ברב עמאר למי ש"ס תצביע, אמר "מי אמר לך שאין החלטה? יש הבדל בין אם יש החלטה ויש החלטה מתי לפרסם אותה".

בהמשך הראיון שכנע כהן את המגיש אבי מימרן "אל תהיה בטוח שאין החלטה. מאוד יכול להיות שיש החלטה, שבשלב הזה לא מפרסמים אותה עד הרגע שיראו לנכון לתועלת העניין מתי לעשות את זה".

לשאלת המראיין האם זה כדי לא לפגוע בתמיכה שיש לרב עמאר בציונות הדתית ? השיב כהן "אני לא יודע אם זה לא לפגוע ברב עמאר. זה עוד מהשיקולים. בו ננתח את זה, אם ההחלטה תהיה שצריך לתמוך ברב עמאר אז ודאי שזה לא יהיה חכמה גדולה לפרסם אותה מראש כדי לא לפגוע לא בציבור כזה ולא בציבור אחר".

האזינו:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1020201419563.aif[/embed]

לאחר הודעת סיעת ירושלמים על תמיכה ברב עמאר, שחרר דרעי את ההודעה לתקשורת על תמיכה ברב עמאר, ובכך מצטרף דרעי ליו״ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט וסגנו אלי בן דהן התומכים בפומבי במועמדות הרב עמאר. לדברי גורמים בעירייה, ברקת הציע לדרעי דיל במסגרתו תזכה שס להטבות שונות בעירייה כחלק מהצבעתה לטובת מועמדו של ברקת, הרב עמאר. עבור דרעי מדובר בפיתרון נוח במסגרתו ישלח את יריבו לגלות הרבנית בירושלים בה לא יוכל לעסוק בפוליטיקה ולסייע לאלי ישי להקים מפלגה מתחרה לשס.