רבנים נגד הרפורמה בשירותי הדת: "עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך"

כ-250 רבנים השתתפו בכנס נגד הרפורמה שהציגו השר בנט והרב בן דהן בשירותי הדת בישראל. הרב מצגר הצטרף להתנגדות וטען: "יש לשמור על רישום הנישואין, שלא לשנותו מהמסגרת הקיימת"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/06/13 13:43 ט בתמוז התשעג

רבנים נגד הרפורמה בשירותי הדת: "עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך"
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

ביוזמת ארגוני רבני הערים, ההתיישבות והשכונות התכנסו אמש (א‘) כמאתיים וחמישים רבנים, באולמי היכל שלמה בפתח תקווה, על מנת לדון ברפורמה של משרד הדתות בשרותי הדת. בכנס הביעו הרבנים את התנגדותם למהפכה בשירותי הדת של ”הבית היהודי“, שהציגו השר נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן.

בהחלטה שהתקבלה על ידי הנוכחים, הנמנים על הפלגים השמרנים בציונות הדתית ובהם הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב מיכה הלוי רבה הראשי של פתח תקווה והרב רצון ערוסי - הוחלט לפנות אל סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן שליט"א בקריאה להקים צוות היגוי של רבנים המורכב מנציגי ארגוני רבני הערים, השכונות, התיישבות, וניציגי הרבנים הראשיים לישראל ונציגי השר, בכדי לדון בכל הנושאים שעל סדר היום ולבחון כיצד למנוע, לטענתם, נזק בלתי הפיך בכל הקשור לפתיחת אזורי רישום לנישואין.

יו"ר ארגון רבני ההתיישבות, הרב יוסף שלוש אמר כי "שיתוף הפעולה עם מומחים מקצועיים ורבנים המכירים את המציאות בשטח ולא רק בתיאוריה חשובה ביותר בטרם תתקבלנה החלטות חד צדדיות שאחריתם מי ישורנה".

כמו כן הוחלט בכנס, על הקמת ועד פעולה לבחון דרכים להרמת קרן הרבנות והדת במדינת ישראל, לאור הנזק שנגרם ממסע הבחירות לרבנות הראשית לישראל. בנושא זה בתבטא רבה של העיר רחובות, הרב שמחה קוק אמר כי "הרב קוק זכר צדיק וקדוש לברכה לא היה מעלה על דעתו שהרבנות יכולה להגיע להתדרדרות שכזאת".

הרב יונה מצגר נעדר מהכינוס בשל נסיעה מתוכננת מראש לקנדה אולם שלח מברק בו מביע התנגדות למהפכת שירותי הדת של סגן השר בן דהן. הרב מצגר כתב במברק כי ”יש לשמור על רישום הנישואין שלא לשנותו מהמסגרת הקיימת, ולא לפתוח את אזורי רישום הנישואין, אשר רישום הנישואין מאחד ומלכד את כלל ישראל בארץ הקודש, החל מהעדה החרדית ועד הציבור שלא שומר מצוות כלל“.