רבנים מבקשים לאפשר ירי חי לעבר מיידי אבנים ביו"ש

רבנים בכירים בציונות הדתית ובראשם הרב דב ליאור, פנו במכתב לראש הממשלה ולשר הביטחון, בבקשה לשנות את הוראות הפתיחה באש ולאפשר למתיישבים "לירות לעבר מהפגעים ללא חשש העמדה לדין"

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/11 10:21 יז בכסלו התשעב

רבנים מבקשים לאפשר ירי חי לעבר מיידי אבנים ביו"ש
קוממיות, צילום: קוממיות

רבנים בכירים בציונות הדתית שיגרו היום (ג') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אהוד ברק, בבקשה לשנות את הוראות הפתיחה באש של צה"ל ולאפשר ירי חי לעבר מיידי אבנים בהפרות הסדר המתקיימות בעיקר ביהודה ושומרון.

במכתב, עליו חתומים בין השאר הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון והרב אליעזר נחום רבינוביץ', טוענים הרבנים כי "על פי ההלכה ועל פי כל דין מותר ואנו מצווים על כך, להתגונן בכל האמצעים העומדים לרשותנו ועל כן אנו מבקשים לשנות את הוראות הפתיחה באש ולאפשר לכל מי שנקלע לסכנת חיים, כגון שנרגם באבנים או סכנה אחרת לירות לעבר המפגעים ללא חשש העמדה לדין או החרמת הנשק".

"כמו כן, בהתקרב קבוצה עויינת אל עבר יישוב יהודי, בעברם את גדר היישוב, יש להתיר לממונים על הביטחון לירות לכיוון הפורצים", הוסיפו הרבנים, שיציינו כי "למותר לציין כי יש לספק נשק ליישובים ככל הנדרש להגנתם העצמית ולא יישפך דם נקי בישראל".

מכתב הרבנים, שנשלח מטעם "בית ההוראה לענייני ציבור" שהרב ליאור הוא העומד בראשו, מצטרף למכתב נוסף שנשלח על ידם באחרונה, זאת בקריאה להטלת עונש מוות על מחבלים רוצחי נשים וילדים. הרקע למכתב, הסבירו רבנים, הוא כי "מחיר פדיון השבויים הולך ומאמיר מעת לעת, כשלצערנו אנו נאלצים לפדות את שבויינו מידי מרצחים חסרי צלם אנוש בשל החובה הקדושה לפדות כל חייל אשר נפל בשבי".

"יש עתה צורך וחובה מיידית לנקוט בצעדים 'המקדימים תרופה למכה', והמוודאים כי לאויבי נפשנו יהיו פחות ופחות מניעים לבצע חטיפות... יש לקבוע עונש מוות למחבלים רוצחי נשים וילדים הפועלים ממניעים לאומניים, וכך לפחות לא תהייה להם תקווה, שהוכחה לצערנו כנכונה, שבסופו של דבר ישוחררו", הוסיפו הרבנים במכתבם.