רבנים לרב סתיו: הסר מיידית את מועמדותך לרבנות הראשית

עשרות רבנים השתתפו ב"כנס חירום" שהתקיים בביתו של הרב חיים דרוקמן וטענו כי "נעשה ביזיון לרב אריאל" במרוץ לרבנות הראשית. ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה "להפיל" היום את ה"דיל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/05/13 07:58 יז בסיון התשעג

רבנים לרב סתיו: הסר מיידית את מועמדותך לרבנות הראשית
יחצ, צילום: יחצ

עשרות רבנים, ביניהם רבני ערים, השתתפו הלילה (מוצאי שבת) במה שהוגדר על ידם כ“כינוס חירום“, שהתקיים בביתו של הרב חיים דרוקמן, זאת לאחר שהבינו כי אין סיכוי להעברת החקיקה הקשורה ל“דיל“ עמאר-אריאל שצפויה לדון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הרבנים טענו כי ”נעשה ביזיון לרב אריאל“ בכך שהרב סתיו סירב להסיר את מועמדותו למרות בקשות שהפנו אליו רבנים ובראשם הרב דרוקמן. הרב סתיו, מנגד, הודיע מראש כי יסיר את מועמדותו במידה ויבשילו התנאים החוקיים לריצתו של הרב אריאל - תנאי שטרם מומש. הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה שהשתתף בכינוס, אמר כי ”אנחנו בשעה גורלית לכבודה של הרבנות הראשית ולעתיד קיומה“.

הרב יעקב שפירא והרב אליקים לבנון, בכינוס אמש (צילום: יחצ)

בכינוס השתתפו הרב אליעזר איגרא, הרב חננאל אתרוג, הרב משה ביגל, הרב אלחנן בן נון, הרב חיים גנץ, הרב דוד דודקביץ, הרב מיכה הלוי, הרב אלישע וישליצקי, הרב שמעון כהן, הרב אליקים לבנון, הרב יהודה עמיחי, הרב דוד פנדל, הרב משה קליין, הרב יגאל קמינצקי, הרב מישאל רובין, הרב יהושע שפירא, הרב יעקב שפירא, הרב דוד תורג'מן.

כפי שדיווחנו בכיפה עוד בשבוע שעבר, מסתמן כי החוק שהגיש ח“כ זבולון כלפה, המאפשר את הארכת כהונתו של הרב עמאר תמורת העלאת גיל ההתמודדות אשר יאפשר את ריצתו של הרב אריאל - לא יעבור. יו“ר הוועדה, השרה ציפי לבני, הודיעה כי היא מתנגדת לחקיקה פרסונלית וכי ”גם אם מדובר במינויים של אנשים ראויים, אני סבורה שחקיקה צריכה להיות מנוסחת באופן כללי ובעלת ערכים אוניברסליים, ולא חקיקה שנתפרה למידותיו של אדם“. מעבר ללבני ולמעט שני השרים מ“הבית היהודי“ החברים בוועדה - רוב מוחלט של החברים בה צפויים להתנגד לחוק.